Ik werk met clienten met dementie in verschillende statia. Ik zou graag willen weten welke activiteiten je kan doen met deze doelgroep.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBegin met inventariseren wat zij zelf graag zouden willen en kunnen doen, gebruik hobby's en interesses uit hun verleden en/of dingen die ze nu juist leuk vinden. Als je al met deze mensen werkt weet je dat waarschijnlijk zelf wel. Voor alle PG stadia geldt: zintuigen blijven activeren. Verder is er veel info te vinden op www.activiteitenbegeleidingssite.tk
Duo kast heeft veel oude schoolliedjes op cd. Zijn al wat oudere cd's, maar echt zo leuk! Ik heb er verschillende ooit aangeschaft prive en in mijn vorige werk op een pg afdeling waren ze een zeer groot succes. Vooral omdat deze liedjes iets langzamer gezongen worden. Roep veel herrinneringen op bij de mensen. Een mw die blijkbaar al helemaal ingesuft was en nergens meer echt reageerde , kwam dan omhoog met haar hoofd en straalde en zong zelfs wat mee op het laatst
Ik werk ergens anders, op een meer mannen afdeling met een heel andere doelgroep, en deze zijn ook jonger en ik merk dat deze cd's hier niet in de smaak vallen. Zij vinden de liedjes van de jaren 60/70 juist weer leuk.
Ook het boek "de winkel van sinkel heb ik veel gebruikt en van… tot bijenwas was leuk.
Hoi,
Wij hebben thema dozen gemaakt en 1 thema doos is “ de vroeger doos”
We hebben daar diverse spullen van vroeger inzitten ( internet afgespeurd enz…om hier aan te komen) en clienten vertellen hier heel graag over.
Dat zijn meestal dingen die ze nog weten en waardoor je de aandacht lang kan vast houden…
Misschien een idee ?!
Groetjes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?