Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ouderen met een psychiatrische en soms ook verstandelijke beperking leren werken met computers

  • Ankary

    Hallo geachte lezers,

    Ik ben een activiteitenbegeleidster en wil clienten gaan leren werken vanuit de basis om om te gaan met computer, opstarten, internetten en word en fotoboeken maken etc. De clienten zijn ouderen die nog nooit zelfstandig met een computer hebben gewerkt en die verstandelijk iets minder begaafd zijn of psychiatrische problematiek hebben.

    Ik ben opzoek naar informatie, tips of cursussen voor deze mensen zodat ik het ze kan gaan leren?

    Wie o wi kan me helpen.

    Groetjes Ankary

  • Esther1989

    Hoi Ankary,

    Als je het in groepsverband doet, zou ik gebruik maken van een beamer, zodat je het voor kan doen.

    Ook zou ik zelf “lessen” maken. Een soort stappenplan en dit evt. met foto's/printscreen uitwerken, zo kunnen ze het terug kijken en evt. zonder jou de stappen nog eens kunnen oefenen.

    Veel oefenen werkt denk ik het beste. En beginnen met leren patiencen en googelen.. Fotoboeken maken lijkt me best ingewikkeld voor iemand die nog nooit achter de pc gezeten heeft.

    Gr. Esther