Hallo AB-ers
Afgelopen voorjaar is het verzorgingshuis waar ik werk verhuisd naar een nieuwe locatie. Het jaar ervoor heb ik mee mogen denken over de invulling van welzijnswerk in het nieuwe gebouw. Na overleg, veel nadenken, plussen en minnen is het Buurtcentrum inmiddels een feit: een ontmoetingsplaats voor cliënten met en zonder ZZP, waar structuur, zorg en activiteiten plaatsvinden, dagelijks geopend van 9.30-18.30 uur.
In de voorbereidingen naar de verhuizing toe werd gesteld dat welzijn wellicht nog voor zorg gaat; immers, de zorgverlener verdwijnt weer na het zorgmoment, de welzijnswerker kijkt naar de rest van de dag. Tegelijk zie ik de beperkte bezetting van personeel in het Buurtcentrum.
Mijn vraag is eigenlijk: hoe gaat het er in andere verzorgingshuizen anno 2011 aan toe? Komen we als AB-er nog toe aan activiteiten of staan taken als vrijwilligerscoördinatie, bijwonen van MDO's en opstellen van activiteitenplannen bovenaan onze prioriteitenlijst?
Binnen mijn eigen stichting zie ik al verschillen en ik weet dat het huis waarin ik nu werk een nieuwe weg is ingeslagen om welzijn op deze manier te profileren. Ik ben dan ook nieuwsgierig naar andere ervaringen!