Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

korte termijn doelstelling

• swannie

Ik ben bezig met een plan te maken voor een activiteit 'nestkastjes maken, ik doe de activiteit één op één dus met 1 cliënt.

Mijn hoofddoel is in ruime zin: de zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel vergroten.

Ik hanteer het 5 stappen plan en ben bij de doelformulering, er wordt gevraagt naar het korte termijndoelstelling die ik wil bereiken voor deze activiteit met deze persoon.

Nu zit ik muurvast en breek m'n hoofd hierover.

Dan moet ik concrete werkdoelen benoemen en dit in waarneembaar gedrag uit te drukken

en moet ik de doelstelling benoemen die ik op langere termijn zou willen bereiken..

Wie o wie help me even op weg???

alvast bedankt!

groetjes Swannie

• Esther

Wat wil je precies dat de cliënt tijdens de activiteit kan/doet?

• swannie

Hoi Esther,

Ik wil hem zo zefstandig mogelijk laten, wetend dat hij dat ook kan. aan de hand van het bestaande voorbeeld wil ik hem de losse onderdelen zelf in elkaar laten zetten.En hulp bieden op momenten waar hij hulp nodig heeft, dus dan ook samenwerken waar nodig.

groetjes, José

• Esther1989

Je hoofddoel is in mijn ogen ook je lange termijn doelstelling.

Je werk doelen zijn de handelingen die hij moet uitvoeren om tot het eind doel te komen.

Dat hij met een hamer overweg kan.

Dat hij zelfstandig de onderdelen bij elkaar zoekt.

Of dat hij om hulp vraagt als dit nodig is.

Heb je hier iets aan?

Groetjes Esther