Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

werken als ZZPér in de AB

• swannie

Hoi,

Ik hoop medio dit jaar te diplomeren als Activiteitenbegeleidster (spw 4) en ik ben BOL en loop dus stage (zorgboerderij).

Daarnaast heb ik een WW uitkering. Nu wil ik daar natuurlijk graag vanaf en zit te denken om ZZP'er te worden, daarbij komt dat mijn begeleidster mij heel graag wil houden.

Zij wil haar cliéntenaantal wel uitbreiden waardoor er meer geld binnenkomt ze mij ook kan inhuren als ZZp'er.

Ik ben me suf aan het informeren en wil dit heel graag doorzetten. het is voor mij een manier om uit de WW te komen en ik zie het als een grote kans voor mijn toekomst.

Voor school betekent dat ik van BOL naar BBL ga? Moet school ook weten dat ik ook zzp'er word? en je positie veranderd natuurlijk van stagiaire naar zelfstandige (maar nog wel studerend)

Zijn hier ZZP'ers ?? ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!!

alvast bedankt,

Groetjes Swannie

• brclan

Ik denk dat je je goed zal moeten laten voorlichten, want zzp er klinkt mooi, maar besef wel dat er een hoop bij komt kijken. Als je op een rijtje zet wat je uitgaven zijn en je inkomsten zullen/kunnen zijn dan zul je zien dat het best een behoorlijke sprong is. Vooral omdat als je in loondienst een netto loon hebt eb dus de loonbelasting e.d er al af zijn dus je zult deze als zzp er ook moeten afdragen.. En een verzekering hebben voor als je ziek wordt geen werk geen inkomen al bij al goed bekijken wat je mogelijkheden zijn. Vraag bij de uitkering instantie na of je wellicht een poos met behoud van uitkering het mag proberen…….. Kamer voor koophandel kan je wellicht ook goede info geven als kleine zelfstandiger, zij geven ook scholing erin.

Heel veel succes in ieder geval met deze stap.

groet Caat

• swannie

bedankt Caat,

voor je reactie, ik heb deze week een afspraak met iemand die me het fijne ervan kan vertellen en wat het betekend voor mijn uitkering. Zeker is wel dat ik kies voor een ‘proefperiode’ met behoud van uitkering.

Ik hoop dat er nog een paar reacties komen, ben ook erg nieuwschierig naar ‘ervaringen’ op dit vakgebied.

groetjes,

Swannie

• annemoon

hoi Swannie,

wat leuk dat je deze plannen hebt…………ik loop hier ook al een tijdje mee rond. Nu op dit moment zit ik ziek thuis, kan voorlopig niet werken maar denk al wel aan de toekomst, aan een doel!!!

Heb je inmiddels al veel info kunnen inwinnen, over hoe op te zetten (cwi), waar beginnen met werven van clienten (pgb - sites etc), uitbetaling etc etc.

Het lijkt me leuk om ervaringen en ideeen uit te wisselen, over waar aan te denken, tips etc etc

Je mag me wel een privebericht sturen mocht jij dit ook willen.

Groetjes, Mariel