Hallo Bianca,
Eind jaren 90 heb ik op freelance basis activiteiten begeleiding aan huis opgezet.
Dit product heb ik aangeboden aan een kruisvereniging, er ontstond een samenwerking.
Ik bezocht mensen thuis met een lichamelijke handicap, zij waren uitgerevalideerd en verveelden zich.
Ik gaf ze tips en liet ze verschillende activiteiten uitproberen en paste materialen aan waar dat nodig was.
Er is gekeken naar subsidie en die kreeg ik niet omdat het niet in groepsverband werd aangeboden of in een buurthuis maar individueel.
De kosten waren te hoog voor de client , mede door een zwangerschap heb ik het project gestopt.
Je moet je product koppelen aan een organisatie die de meerwaarde ziet en je bekendheid geeft, de kosten voor de client mogen echter niet te hoog zijn.
Misschien zijn er nu mogelijkheden binnen een pgb?
Bedenk wel dat wat je aanbiedt van een ander niveau moet zijn als wat een vrijwilliger kan doen.
Want hoe stel je het je voor? Wat ga je doen met iemand die dementerend is, 1 op 1 , thuis.
Het worden vaak meer voordoe activiteiten en in een groep krijg je meer feedback en kun je de acticiteit meer laten leven dan 1 op 1.
Dit ligt natuurlijk helemaal aan het niveau van de client.
succes! groet Monique