Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Theater voor ouderen met geheugenproblemen

  • Theater Veder

    Theater Veder heeft een methode ontwikkeld om beter contact te maken met ouderen met geheugenproblemen. Centraal in de Veder Methode staan reminiscentie en één op één contact, overgoten met een theatraal tintje (o.a. zang en poëzie). Door het aanspreken van het lange termijngeheugen ontstaat herkenning bij de oudere wat het gevoel van de eigen identiteit en welbevinden versterkt. Dit geeft de mogelijkheid tot betere communicatie in het hier en nu.

    De Veder Methode kan als voorstelling in zorginstellingen gespeeld worden door professionele acteurs van Theater Veder. Daarnaast worden open trainingen aangeboden. Tijdens deze dag maak je kennis met de methode en krijg je handvatten aangereikt om deze toe te passen in de praktijk. Niet alleen als activiteit, maar ook in de dagelijkse zorgverlening.

    Voor meer informatie over Theater Veder kun je kijken op www.theaterveder.nl of een mail sturen naar info@theaterveder.nl

  • Nelly Timisela

    Geachte mijnheer/mevrouw

    Ik ben vrijwilligster van de ouderenvereniging (Molukse ouderen) en het lijkt me een interessante onderwerp.

    We kunnenhet regionaal aanpakken ( Opheusden, Tiel, en Culemborg), lijkt me interessant voor de vrijwilligsters en de broepskrachten.

    Waar treden jullie op en wat zijn de kosten?

    met vriendelijk groet,

    Nelly Timisela

  • Annegreet Verniers

    Geachte,

    Ik ben een (beginnende) leerkracht in het 7de jaar thuis en bejaardenzorg. Ik heb in september de opdracht gekregen om expressie te geven, ik wil dit zo

    boeiend en interessant en niet te vergeten leuk mogelijk doen! En heb daarom een vraagje voor jullie. Het eerste semester hebben de leerlingen vooral

    sketches voorbereid MAAR ik zou ze nu graag een geheel laten opvoeren! Een echt toneelstuk! Kunnen jullie mij een paar tips geven hoe ik daar moet aan

    beginnen? Ik denk dat ik best start vanuit een bestaande tekst! Hebben jullie leuke teksten? Of hebben jullie tips waar ik teksten kan vinden?

    Mijn klas bestaat uit 21 leerlingen (maar ik zou deze willen opsplitsen!)

    Met vriendelijke groet,

    Annegreet

  • brclan

    Je zou kunnen werken met kleinere groepjes die een spreekwoord moeten gaan bewerken? Dus een groepje van 4 moet 1 spreekwoord nemen en dan dit gaan uit werken tot een kort toneelstukje met elkaar….. je krijgt dan allemaal kleine toneelstukjes van een minuut of 5 en dan moet je klas gericht kijken wat het spreekwoord zou kunnen zijn… Hierdoor kijken de andere leerlingen met een andere blik want zij willen natuurlijk het juiste spreekwoord vinden. Ik heb dat eerder gedaan en was erg leuk!!!!