Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vastlopen

• idavandermeij

Hallo, aan ieder die in een ziekenhuis werkt op een geriatrische afdeling.

De doelgroep wordt steeds gecompliceerder en zieker. Wat ik aanbied is kookaktiviteiten , geheugentraining,, reminiscentie, de krant,,gezelschaps spel ,sjoelen ,kwis etc. video,,ontbijtprojekt (kleine groep 4 personen) en indien men het wil schilderen,weinig animo. 17 patienten / 1 a.b.er

de creatieve elementen verdwijnen steeds meer en ik vraag me af of er meerdere aktiviteitenbegeleiders zijn die hier tegen aan lopen.Ik probeer de aktiviteiten steeds in een ander jasje te gieten ,maar het komt steeds weer op dezelfde dingen neer.. graag reaktie ida aktiviteitenbegeleidster geriatrie algemeen ziekenhuis

• brclan

Ik werk met een hele andere doelgroep ( de oudere mens met een meervoudige problematiek) maar ook wij lopen er tegen aan. Inderdaad worden de mensen die deelnemen steeds zwaarder in de zorg en ze willen/kunnen steeds minder. Ik merk dat, net als mijn collega's. Je stopt heel veel energie in een activiteit en de animo om mee te doen wordt met het jaar minder. Ook wij proberen de activiteiten aan te passen, maar het het resultaat blijft uit.

Ik denk dat het dan ook meer met het zwaarder in de zorg, door de lichamelijke en geestelijke toestand van de mens te maken heeft.

Ik verwacht dat andere doelgroepen meer de jongere groep hier minder last van heeft????