Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

recepten gezocht

• loes

elke week begeleid ik in het verpleeghuis op een somatische afdeling een kook/bak activiteit.

Hiervoor gebruik ik altijd eenvoudige maar lekkere recepten of bakmixen.

Wie heeft er nog goede bruikbare tips van recepten die we kunnen maken eenvoudig en wat niet al te lang duurt voordat het klaar is.

De bladerdeeg met knakworst, kaas of appel kennen we al

• Rosemarie

Appelmoes maken is ook een leuke activiteit

De mensen kunnen dan schillen en snijden en de begeleiding koken

Kruidcake uit de supermarkt is ook lekker hoef je alleen maar water bij te mengen.

Aan het einde van de zomer rabarber maken clienten laten snijden en evt laten helpen met koken.

Kant en Klare pizza bodems en de clienten hem zelf aanlaten kleden en dan afbakken.

(van te voren de ingredienten laten snijden door de clienten)

Ik zelf hang 's zomers mij de moestuin wel een een briefje op met de vraag als mensen te veel hebben of wij het dan mogen hebben en dan bouwen we een activiteit om de gekregen voedselwaren.

Succes

• anna

Paasmandjes van brooddeeg ! Altijd een groot succes bij ons.

Een pak witbroodmix kopen en 4 eieren. Het deeg kneden, ondertussen eieren even wassen/schoonmaken.

Van een pak broodmix het deeg verdelen onder vier personen in gelijke stukken, uit deze stukken vijf gelijke balletjes deeg maken:

- één balletje een plat rondje maken, de bodem, (ca. 1/2 cm dik ) en er een ei (niet gekookt) opzetten zodat het ei blijft staan,

- van drie balletjes drie evenlange ‘slierten’ maken en er een dikke vlecht van maken-> vlecht rond het ei ‘plakken’ op de bodem van deeg zodat het een mandje wordt,

- het overgebleven balletje deeg een gedraaide ‘sliert’ maken en het als hengsel over het ei heenplakken.

In de oven, voor tijden en temperatuur zie afwerking witte bolletjes.

Het mandje is helemaal eetbaar, het ei is in de oven hardgekookt, smullen maar.

gr.anna