Beste collega’s,
Ik ben werkzaam als activiteitenbegeleider in een verpleeghuis. Voor het afstudeerproject van mijn studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening doe ik onderzoek naar het activiteitenaanbod binnen de grenzen van de ZZP’s in de sector V&V. Naar mijn idee ligt de aandacht voor zorg veel hoger dan de aandacht is voor welzijn/dagbesteding binnen het ZZP en het zorgplan. Ik heb jullie hulp nodig, daarvoor heb ik een aantal vragen opgesteld in de hoop dat jullie ze willen beantwoorden.
1. Houd je bij activiteiten rekening met het aantal dagbestedingminuten dat een bewoner heeft?
2. Hoe bereken je de dagbestedingminuten per activiteit per bewoner?
3. Volstaat de tijd vanuit het ZZP per bewoner voor een goede invulling van dagbesteding?
4. Staan de dagbestedingactiviteiten beschreven in het zorgplan?
5. Wat is je rol als activiteitenbegeleider? Ben je zelf nog actief betrokken bij het begeleiden van activiteiten of heb je meer de functie van coach gekregen waarin je een plan opstelt en de uitvoering aan anderen overlaat? Wie zijn deze anderen dan?
6. Wat zijn naar jullie idee ‘dagstructureringsactiviteiten’ en door wie worden deze begeleid?
Alvast mijn hartelijke dank.
Marga