Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zelf een product maken wat de zintuig (tast) activeert

• M.

Hallo allemaal,

In het kader van een stage opdracht wil ik graag voor de dementerende op een blad of groot kussen iets maken wat de zintuigen zou prikkelen. Heeft er iemand voorbeelden voor mij of tips hoe ik dit in elkaar kan zetten?

Groet, Miriam

• C.

Hallo,

Je kunt een kleed maken met allemaal verschillende knopen erop. Bewoners bij mij op de groep hebben veel baat bij dit kleed.

• Irene

Je zou een fleece deken kunnen pakken (er zijn verschillende soorten, pak de zachtste) dan pak je vulling (niet teveel, maak er een plat kussen van) en dan naai je dit dicht als een groot kussen. Als je elastieken eraan bevestigd dan kun je dit op het voorblad van de rolstoel leggen en met de elastieken vastmaken.

Heerlijk zacht en aaibaar :)

• brclan

je zou ook juist heel dus stof kunnen nemen en daar een zakje van maken.

In de stoffen dunnen zakjes kun je dan iets doen bv een sleutel , een grote ring, wat losse ongekookte maceronie

Je kunt er natuurlijk verschillende onderwerpen erin doen .

Bv een stukje zeep erin doen. dat ruikt weer heerlijk.

Maar ook bv een mottenballetje dat stikt. een theezakje dat ruikt weer lekker naar thee enz enz

• T. Bakker

M. Schreef:

——————————————————-

> Hallo allemaal,

>

> In het kader van een stage opdracht wil ik graag

> voor de dementerende op een blad of groot kussen

> iets maken wat de zintuigen zou prikkelen. Heeft

> er iemand voorbeelden voor mij of tips hoe ik dit

> in elkaar kan zetten?

>

> Groet, Miriam

Hallo Miriam, je kunt in elk geval hele lekkere zachte stoffen gebruiken, bv. hele dunne soepele stof maar ook een stukje borg. Je kunt er belletjes op maken en kraakplastic in het kussen doen, Ook van die ouderwedse gouden franje er aan, dat is ook een lekker gevoel. Je kunt er ook een stukje ruw schuurpapier op naaien en als je er een aantal knijpers op vastzet kun je daar b.v. steeds wissselend een gouden verpakkingsstrik, kringellint of een ballon tussen klemmen. Of een lichtje er in, zo'n nep kaarsje, dat knippert als je er op drukt. Nou ik hoop, dat je zo creatief aan de gang kunt gaan. Laat je fantasie gaan. Succes! T. Bakker westfriesschrijfster@hotmail.com