Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verantwoordelijk voor hoeveel bewoners?

• Sandra

Hallo allemaal,

Sins kort werk ik op een dagopvang voor ouderen. Daar de werkdruk steeds hoger wordt en er steeds meer deelnemers naar de dagopvang komen vraag ik mij af hoe groot de groep deelnemers mag zijn die ik in mijn eentje draaiende moet houden? Daarnaast zou ik graag willen weten wat de rol van vrijwilligers/zorghulpen/assistentes hierin kan zijn, gelet op het aantal deelnemers.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Alvast bedankt.

Groetjes,

Sandra

• tessa

Hoi,

Ik ben werkzaam op een dagverzorging waar maximaal 15 mensen per dag komen en waar ik samen met een verzorgende de dag draai; verzorgende doet vooral administratieve taken en de zorgtaken, ze zitten ook boven op kantoor. Per dagdeel zijn er twee vrijwilligers die vooral de koffie doen, mee helpen met de maaltijd, drinken, ondersteuning etenslijsten, ondersteuning activiteiten.

Ik dacht vanaf 10 mensen is het verplicht om met zijn tweeen te staan, maar dit kan ook minder zijn. Dat is vast ergens te vinden op internet,

groeten,

Tessa