Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

afscheid

• ANNEKE

Ik heb een andere baan gevonden en heb nog twee weken te gaan. De bewoners willen mij graag iets geven zoals een doosje chocolade, een stukje zeep enz. Nu hebben wij een nieuwe gedragscode dat wij geen spullen meer mogen aan nemen van de bewoners. Ik vind het heel erg zielig voor de bewoners want ze willen het mij zo graag geven. Het is voor hun ook een uiting van emoties. Want ze zijn erg verdrietig dat ik weg ga. Ik moet nu telkens zeggen dat ik het niet mag aan pakken en ik vind het zo erg als ik dan hun teleurgestelde gezichten zie. Ik vind het zelf ook te ver gaan. Ik vind zelf ook dat je geen spullen aan mag pakken maar ik vind een afscheid toch wel iets anders. Hoe denken jullie hierover? IK zit hier erg mee en het maakt mij afscheid er niet leuker op.

• activiteiten.arnold@gmail.com

Hoi Anneke,

Is de gedragscode van het huis waar je werkt of is het een beroepscode voor AB-ers?

Als het een gedragscode van het huis is, dan lijkt het mij raadzaam bij je leidinggevende te rade te gaan.

Groet, Arnold

• Jeanne

Ja, ik vind dit ook erg dubbel…Mist zijn doel een beetje!

Als het echt niet mag zou je nog kunnen afspreken of ze iets concreets te eten mee willen nemen (maak een lijstje, koekjes, theezakjes, krentenbollen) en hou daar dan 's middags een high tea van voor alle clienten en jezelf. Uiteraard krijgen de leidinggevenden dan geen uitnodiging om aan te schuiven ;-)

Sucses ermee

Jeanne

• anneke

Hallo Jeanne,

Lijkt me ook een goed idee. Misschien moet ik maar zoiets gaan doen, Vinden de bewoners ook vast erg gezellig.

Bedankt voor de tip

• anneke

Hallo Arnold,

Het is sinds kort een gedragscode van het huis dat we niks aan mogen pakken van bewoners. Dat vind ik ook wel logisch maar niet bij een afscheid. Maar dit onderwerp ligt nog wel in een schemer gebied en het laatste woord zal er nog niet over gezegt zijn. Met mijn lijdinggevende heb ik hier over gesproken en je mag het dan wel aan nemen maar dan ook weer uitdelen aan het personeel of aan de bewoners. Jammer dat ik de laatse week dat ik daar werk zo moet door brengen. Maar ik weet nu wel dat ik een goed besluit heb genomen om ander werk te zoeken. Want ik vind niet dat je zo met personeel en bewoners om moet gaan. Want de mensen willen het dan stiekem aan je geven en dat voelt heel vervelend voor beide partijen.

• activiteiten.arnold@gmail.com

Is inderdaad een vervelende situatie zo. Maar ja, er schijnt niets aan te doen te zijn. Succes met je nieuwe baan

Groetjes, Arnold