Binnenkort moet ik een busreis organiseren voor 25 bewoners van een zorgcentrum. Mijn leidinggevende dacht aan 1 verzorgende 1 aber en 1 vrijwilliger die meegaan. Ik zelf vind het te weinig. Hoe denken jullie hierover?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi hoi,
Het ligt idd aan de zorgzwaarte van de bewoners.
Persoonlijk vind ik drie te weinig.
Ik weet jullie bestemming niet, maar vaak ga je in groepen rondlopen of kijken,
dat betekent 1 op 8 bewoners wel erg veel verantwoording.
Denk ook aan toiletmomenten, als er 25 bew naar toilet moeten.
Er moet medicatie gegeven worden
evt calamiteiten iemand wordt ziek in de bus en moet noodgedwongen terug naar huis.
Overleg goed laat je die bewoner alleen terug gaan met taxi of moet daar begeleiding mee, dan blijf je met 2 achter.
Wij hebben de afgelopen jaren verschillende uitstapjes gemaakt, elke bewoner werd gekoppeld aan een vrijwilliger
w.s zal budget ook meespelen. Sommige parken zoals t loo of openluchtmuseum hoeft begeleiding niet te betalen.
Realiseer je goed dat als er één vz en één vw meegaan dat jij verantwoordelijk bent in je ééntje om alles in goede banen te sturen. Met meer begeleiding zou je de taken kunnen verdelen.
succes ermee.
Groetjes G
Lijkt mij heel onverantwoordelijk om met zo weinig professionele begeleiding op pad te gaan. Hoeveel verzorgenden zijn er overdag op de afdeling aanwezig voor dat aantal bewoners?
Mijn voorstel is om het uitstapje wel te organiseren, maar neem dan je leidengevende mee. Die is dan ook verantwoordelijk op die reis.
Laat eens weten hoe dit afloopt en schrijf eens over je doelgroep?
Succes, Arnold
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?