Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tips voor activiteiten voor ouderen met uitleg

• vera deG

ik zou graag wat activiteiten willen hebben voor o.a beweging knutselen voor ouderen want ik ben net begonnen bij een dagopvang voor ouderen

• rcl.martina

Re: tips voor activiteiten voor ouderen met uitleg

Gepost door: rcl.martina

Datum: 06/06/2009 22:06

• joop

Kijk voor leuke activiteiten eens op www,joco-beheer.nl

daar hebben ze werkelijke hele leuke soeken

• Esther

Hoi Vera,

ik maak bij mij op de dagbehandeling al een paar jaar portemonneetjes van lege pakken melk en sap. Deze verkopen we dan tijdens jaarmarkten of koninginnedag.

Je hebt er voor nodig: lege pakken sap en melk, leuke plakbandjes, haarelastiekjes, nietmachine, een touwtje, eyeletjes en gereedschap om eyeletjes aan te brengen.

Je snijdt of knipt een leeg pak in vorm: de bodem eraf. Daarna de bovenkant. De voorkant van het pak maak je langer, de achterkant en de zijkant doe je op 2/3 zodat je een klepje kan maken.

Vervolgens plak je aan alle randen leuke plakband, zodat de vouwranden en knipranden verstevigd zijn. Dan vouw je de zijkanten naar binnen. Goed plat aandrukken. Daarna vouw je dat gedeelte dubbel. Vast nieten met 2 of 3 nietjes. Dan vouw je de klep erover heen.

Bevestig in het midden van de klep een eyeletje. Trek met behulp van een touwtje het elastiekje er door heen. Het metalen dingetje van het elastiekje voorkomt dat hij er doorheen schiet. Daarmee maak je het klepje dicht en klaar!

Ik knip de pakken meestal voor, de rest kunnen mijn clienten heel goed zelf. Snel resultaat en ziet er nog leuk uit ook. Al 7 jaar een groot succes!