Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dringend activiteiten en tips nodig!

• F.

Hallo allemaal,

Ik loop stage in een verpleegtehuis op somatische en pg afdelingen, in totaal 6 afdelingen.

Ik loop bijna elke dag op een andere afdeling met andere soort mensen wat ik ook wel moeilijk vind.

Ik wou jullie om tips vragen hoe hier mee om te gaan? En vooral tips om emt pg clienten om te gaan.

Daarbij wil ik jullie ook vragen of jullie tips hebben voor activiteiten.

Wij hebben hier een aantal standaard activiteiten:

Film ochtend/middag.

Beauty ochtend/middag.

Handwerk ochtend/middag.

Bingo.

Klaverjassen.

Onderhoud van de tuin rondom het huis.

Peuters die op bezoek komen.

Houtbewerking.

Spel ochtenden/middagen.

Honden die op bezoek komen.

Zintuiglijke activering.

Aardig veel dus en nu wil ik met een leuk iets komen wat anders is.

Iemand tips?

• brclan

Misschien iets 1 op 1? In het rijtje wat opgenoemd staat mis ik wat individuele activiteiten.

Ik zou je dus willen adviseren kijk vooral naar die kleine dingen die juist vaak zo mooi en waardevol zijn even alleen de aandacht! al is het maar een half uurtje

Samen een boek bekijken over….. iets wat de bewoner interesseert!) bv voetbal een auto merk of boten of visserij of fotoboek omgeving waar hij/zij verdaan komt.

Wat ook voor een groot aantal dames is en toch weer individueel… begin een poëziealbum. Je haalt een mooi dik fotoboek net kleiner dan een a4tje.

je zorgt dat je een doosje hebt met mooie plaatsjes alla poëzie plaatjes (markt vellen te koop met glitter en soms de echte oudere)

En begin een poëziealbum met de oude versjes. Je kunt bij de volgende dame het versje voorlezen en vragen kent u er ook nog 1 van vroeger? Ja ,dan schrijft zij of jij het versje erin en dan een mooi plaatje erbij.

het is verbazend hoeveel oude versjes van toen weer boven komen. En het roept veel herinneringen op.

Of:

Daarnaast kan een high Tea erg leuk zijn een aantal dames en/of heren om een tafel theepot op tafel een echte lekkere losse thee. schaaltje met een theezeefje en wat melk in een kannetje en natuurlijk een schaaltje met lekker kleine cakejes , koekjes en chocolaatjes.

Samen met bewoner de thee uitzoeken en daarna iets lekker bij de thee uitzoeken in een echte bakkerswinkel 1 op 1 zeer waardevol en zo leer je iemand ook even beter kennen.

enz enz misschien kom je nu ook nog op andere ideeën?

• joop leeman

Jij zoekt een nieuwe activiteit, kijk dan eens bij www.joco-beheer.nl voor leuke en nieuwe activiteiten, zie de buitenspelen, en de grote spelkleden

hier hebben ze ook domino, mikado en boter kaas en eieren.

Wat tevens Fantastisch is de nieuwe buitenspelcomputer, met hierop programma's voor ouderen , namelijk het spreekwoorden en gezegdenspel, terug in de tijd en een geheugenspel

Dit is de zogenaamde Swinxs, een pracht van een hulpmiddel

Hier kunnen ook oude liedjes op.

Succes