Hallo,

Browsend op zoek naar een stageplaats kwam ik op dit forum terecht.

Ik ben 49 en wil heel graag aan weer het werk.

Van alle werkzaamheden die ik in het verleden gedaan heb vond ik zaken als het lesgeven en begeiden van creatieve groepen (kinderen, volwassenen en licht geestelijk en lichamelijk beperkten), het begeleiden en adviseren van laaggeschoolden op weg naar een nieuwe baan en het vrijwilligers werk op de scholen waar mijn kinderen zaten (van uitjes tot complete creatieve projecten) en in wijkhuizen (pre-school en ouderengroepen) verreweg het meest boeiend.

Mijn interesse ligt duidelijk bij het werken met mensen en dan met name op het gebied van begeleiden en stimuleren maar ik had nog geen enkele officiele opleiding in die richting. Vandaar dat ik nu schriftelijk de module Aktiviteitenbegeleider (WZ 409) van het NTI ben gestart.

Maar nu vind ik het best lastig om hier een stage bij te vinden, het werkgebied in de zorg is voor mij nog redelijk onbekend terrein en ik weet niet goed waar ik moet zoeken.

Heeft iemand hier ideeën of tips voor me? Ik woon in Drenthe en ben in het bezit van een auto. Alles binnen een straal van 3 kwartier tot een uur vanuit Emmen is voor mij te overwegen.

Harriët