Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

avond- en weekendactiviteiten

• EdithV

Hallo Ab,ers

Ik werk in een verzorgingshuis op een verzorgende afdeling. Naast een optreden op een avond 1 keer in de maand word er verder 's avonds en in het weekend niets aan activiteiten aangeboden.

Mijn vraag is of andere activiteitenbegeleidsters ook avond en weekend activiteiten aanbieden of wat doe je als je in het weekend moet werken zoal voor activiteiten?

Is daar animo voor omdat er in het weekend vaak bezoek is van familie?

Ik hoop dat jullie wat ideeen hebben en voorbeelden.

Groetjes Edith

• brclan

wij hadden avonddiensten en weekend diensten.

7 avonden per week en 2 dagen in het week eind

In onze instelling werd bij aanvang van een nieuw groter team een start gemaakt met avond activiteiten

We begonnen met een bakje koffie en daarna de ene keer gezellige spelletjes avond, muziek avond, kaart avond, sjoel competitie, film kijken noem maar op maar helaas nadat het nieuwe eraf was bleek dat er geen behoefte was aan al deze activiteiten. Eigenlijk wilde men s avond gewoon even gezellig een bakkie koffie drinken en daarna naar de eigen kamer televisie kijken. Dus bij elke inkrimping van het team is er een afbouw geweest tot nu nog 1 avonddienst met een kaart avond.

In het weekend werken wij nu nog wel regelmatig met een gezellige avond en elke zondag is er ook een aber, want dan hebben we o a de klasiseke ochtend en s middags het borrel uurtje en dat wordt nog steeds druk bezocht.

In onze instelling hebben wij wel een doelgroep waar weinig tot geen familie bezoek plaats vind.

• Gerry

EdithV Schreef:

——————————————————-

> Hallo Ab,ers

>

> Ik werk in een verzorgingshuis op een verzorgende

> afdeling. Naast een optreden op een avond 1 keer

> in de maand word er verder 's avonds en in het

> weekend niets aan activiteiten aangeboden.

>

> Mijn vraag is of andere activiteitenbegeleidsters

> ook avond en weekend activiteiten aanbieden of wat

> doe je als je in het weekend moet werken zoal voor

> activiteiten?

>

> Is daar animo voor omdat er in het weekend vaak

> bezoek is van familie?

>

> Ik hoop dat jullie wat ideeen hebben en

> voorbeelden.

>

> Groetjes Edith

hoi Edith, wat dacht je van bingo of kienavonden? die lopen altijd lekker en ook familieleden zouden dan mee kunnen doen. groeten van Gerry

• EdithV

Bedankt voor de reakties

Ik had zelf ook zoiets in gedachte zoals een bingo op zondagmiddag of zaterdagmiddag(misschien ook leuk voor de familie)

Een borreluurtje op zondag is ook een goed idee.

En een zondagochtend klassiek concert (misschien met brunch) 1 keer maandelijks terugkerend.

Een culinaire zaterdagavond ''uit eten thuis" waarbij een groepje recepten (voorgerecht /hoofdgerecht /toetje) uitzoekt (uit de allerhande ofzo) en 1 of meerdere personen dat gaan koken en gezamelijk opeten met een wijntje erbij aan een mooie gedenkte tafel. Dit mits er natuurlijk mensen zijn die dat leuk vinden of graag uit eten gaan of vroeger gingen.

Zijn er nog meer ab'ers die in het weekend of 'savonds werken? Vind het erg leuk om de reakties te lezen.

Gr. Edith