Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

activiteiten met ouderen

  • Sanne van Toorn

    Hallo,

    Ik heb even een vraag ik loop stage in de activiteiten begeleiding met ouderen..

    ik heb al een aantal activiteiten gedaan zoals geheugentraining, vetbollen maken, koekjes bakken enz..

    Ik ben nu eigenlijk inspiratieloos heeft er iemand toevallig nog een lijst van activiteiten die ik zou kunnen doen?

    Groetjes,

    Sanne

  • Jeanne

    Kijk even op de sites die bij de moederpagina van dit prikbord horen ( kolom linkerkant) er staan heel veel ideeen op die sites.

    En… (nog veel beter) vraag aan de ouderen wat ze leuk vinden om te doen!

  • vera deG

    wie kan mij helpen aan een paar activiteiten voor ouderen die bij ons op de dagopvang komen

    graag er ook de uitleg bij alvast bedankt vera

  • Arnold

    Hoi,

    Ben zojuist een website (https://sites.google.com/site/activiteitensite)begonnen met ideeën voor activiteiten met ouderen. Wat mijn groep (lichte p.g.) leuk vindt is naar muziek te luisteren uit de 40/50/60 jaren. Vertel er dan ook iets bij of laat maak er een quiz van. Bijvoorbeeld wie zingt dit; hoe gaat het refrein. Je kan een klein stukje laten horen en dan de muziek stop zetten.

    Groet, Arnold

    Hallo,

    Ik heb even een vraag ik loop stage in de activiteiten begeleiding met ouderen..

    ik heb al een aantal activiteiten gedaan zoals geheugentraining, vetbollen maken, koekjes bakken enz..

    Ik ben nu eigenlijk inspiratieloos heeft er iemand toevallig nog een lijst van activiteiten die ik zou kunnen doen?

    Groetjes,

    Sanne

  • Milenka

    Kan er mij iemand enkele uitgebreide activiteiten geven?

    Ik bedoel dan: inleiding, midden, slot.

    Ik heb er al zoveel gedaan dat ik geen inspiratie meer weet.

    Voor bejaarden.

    Milenka

  • zahayda virginia

    kan u een paar activiteiten voor me sturen? om met ouderen te doen.

    hartelijk bedank:)-D

  • niekske1989

    Hallo allemaal!

    Ik ben nieuw hier!

    Ik loop nu stage bij ouderen (pg en somatiek) als activiteitenbegeleiding.

    Dat bevalt me erg goed!

    Ik was op internet rond aan het kijken voor activiteiten, vind het erg jammer dat hier in verhouding tot de doelgroep kinderen erg weinig over te vinden is.

    Heeft er iemand misschien tips waar ik zou kunnen zoeken??

    Groetjes niekske1989

  • martin

    beste sanne ik loop zelf ook stage bij activiteiten met ouderren in vinkhuizen elke maandag van 9 uur tot half 4

    ik ben zelf een echte spellenmens.

    wat je ook met ouderen zou kunnen doen is een ander spel doen inplaats van koekjes bakkenwant van koekjes bakken worden somige mensen ook moe maar er zijn mensen die houden van oude bordspellen zoals ganzebord of mens erger je niet

    en anders ga je gewoon zelf aan hun vrage wat ze het liefst doen.

  • sabrina

    Hallo, Wie weet leuke bewegingsactiviteiten voor ouderen ? …

    Het moet iets zijn wat voor iedereen geschikt is.

    Bijv. als groepsspel.

    Hopelijk heeft iemand een leuk idee ??

    Groetjes, Sabrina

  • Esther

    -Muziek (oud hollandse liedjes doen het hier erg goed)

    -Spellen (sjoelen, knikkerspel, bordspel, vragenderwijs)

    -Bloemschikken

    -Creatieve activiteiten

    -Beauty-activiteiten (haren fohnen, make-up, nagelverzorging)

    -Bezoek een peuterdagverblijf (echt een aanrader)

    -Clownerie (bij pg)

    -Klassieke muziek

    -Bingo

    -Bloem en groen (kan gesprek zijn binnen, maar ga ook eens naar buiten, bloemen planten)

    -Themagesprekken

    Hoop dat ik een beetje op weg geholpen heb…