Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ontwikkelen nieuwe activiteiten passend bij de verpleeghuisbewoners van nu

• Marielle en Kelly

Wij zijn werkzaam in een verpleeghuis voor de doelgroepen dementerende ouderen en somatische ouderen.

Onze doelgroepen zijn erg aan het veranderen. Voorheen waren het veel bewoners met een boerenachtergrond, woonachtig op het platteland. Nu krijgen we steeds meer bewoners afkomstig uit andere streken en andere achtergronden ook m.b.t. werk en dergelijke. Nu zijn wij aan het onderzoeken wat wij qua activiteiten de bewoners nog meer aan kunnen bieden passend bij hun interesses en mogelijkheden.

Wij werken op dit moment op de afdeling, maar ook met verenigingen.

Wat hierbij aansluit is bijv. dat een collega van ons een bowlingverening ontwikkeld. Maar nu willen wij ons nog meer hierin breeder verdiepen.

Nu is onze vraag welke ideeen of ontwikkelde activiteiten hebben jullie de laatste aangeboden, passend bij de bewoner van deze tijd.

Alvast bedankt voor het meedenken, alle ideeen zijn welkom

Kelly en Marielle

• schram118@hotmail.com

Hoi, daar loop ik ook tegenaan, ik vind het ook erg belangrijk om mee te gaan met je tijd.

Ik werk op de dagbehandeling van een verpleeghuis, en heb met clienten te maken die jong dementerend zijn, vanaf 55 jaar.

Lichamelijk is er vaak niets aan de hand en kunnen ze gewoon nog werken.

Die willen gewoon een taak en geen gefreubel en spelletjes, enzo, vaak zit hun partner ook gewoon in de werkwereld.

Ik heb 2 clienten die werken in de keuken,

en 1 client is werkzaam in de tuin,

ze voelen zich gewaardeerd en veilig in hun taak.

ik denk zelf nog aan de administratie en de linnenkamer benaderen voor taken.

Heeft iemand nog meerdere ideeen.

Laat het even weten.

Groetjes ANnemarie

• activiteiten.arnold@gmail.com

Hallo,

Ik heb ook een aantal bewoners taken gegeven: Deze zijn niet dagvullend maar geven wel een gevoel van eigenwaarde.

- bewoner post laten bezorgen (ophalen bij de receptie) naar de afdeling

- hulp in het winkeltje van ons huis, oa boodschappen brengen naar de afdelingen + vakken vullen

- linnengoed verdelen

Groet, Arnold