Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

activiteitenportfolio

• Caatje

jeah!

• Puthenaer

Goed; dit is de bedoeling:

Onderwerp 1: activiteiten vanuit een hulpvraag

- media

- beeldend vormen

- audiovisuele middelen en muziek

- tuin

- arbeidsmatig werken

- drama

- ……en nummer 7 ben ik vergeten

Onderwerp 2: activiteiten vanuit een thema

- media

- beeldend vormen

- tuin

- arbeidsmatig werken

- drama

Onderwerp 3: activiteiten rondom arbeidsmatig werken

- media

- beeldend vormen

- tuin

- arbeidsmatig werken

- drama

Ik wil zeker niet klagen, maar hier kan ik echt weinig mee met mijn doelgroep hoor. Zij komen om te werken en niet om spelletjes te doen (hun eigen woorden)

Dus, maar goed; ik ga verder zoeken en verzinnen. Als het op papier maar weer klopt…….

• an

Dans, sport, spel, beweging is nr 7….

• simone schrader

Hallo,

Ik ben werkzaam als AB'er bij Omnizorg in Apeldoorn.

Mijn doelgroep zijn drugs, dranksverslaafden, dak en thuislozen.

Ik haal regelmatig activiteiten weg van het internet. Maar het zou handig zijn als we dit met een stel AB'ers zouden kunnen delen.

Ik hoor graag van jullie.

Ben op dit mailadres te bereiken, maar ook op simoneschrader@live.nl

• Kattekop

Handig is het zeker !!!

Vraag blijft wat leer je ervan?

Ik blijf me hier zorgen over maken. Is het nu echt zoveel moeite tegenwoordig om wat moeite voor een diploma te doen?

Ik heb ooit mijn diploma echt op mijn eigen kracht behaald , maar nog steeds leer ik er bij! Juist omdat je de basis geleerd hebt, kun je eindeloos verder….

Het valt wel op dat sommige jongere/ oudere 2e kans studenten collega's “uit de echte internet periode ( lees kopieer periode )” steeds meer om kant en klare activiteiten vragen……

Wat verwacht je straks van je doelgroep?

Hoe werk je dan agogisch en methodisch?

ik vind het al persoonlijk jammer dat de echte activiteitenbegeleiding opleiding al zo uitgekleed, is maar dat sommige huidige

studenten zo gemotiveerd zijn om opdrachten uit te werken?

Om er iets van te leren?……….

Jij maakt een geweldige mooi activiteit, je hebt veel tijd in je voorbereiding zitten? Dan verwacht je toch ook niet van je cliënten dat zij je verwijzen naar internet? Zoek maar op? of iets dergelijks? je doet een taal quiz en zij gooien een woordenboek op tafel met van : Zoek maar op? enz

Natuurlijk daar zit te kneep… stom ik wordt oud….. !! Je zoekt op Internet de activiteit , de uitwerking, de antwoorden, de evaluatie en de rapportage en de clienten ?

Waar vind je die dan? Wie weet waar je de deelnemers moet zoeken?

Of he ? Waarom snap ik het nou niet!

• brclan

Ik ben het helemaal met Kattenkop eens!!!!

Maar kattenkop wees eerlijk je hebt straks wel de echte! en de internet Abeetjes!

Maar Simone,

Ik werk met de zelfde doelgroep en als je een echte gerichte vraag als je dat op WEG kan helpen dan hoor ik het wel!

Een kant en klare activiteit? Helaas daar begin ik niet aan. Ik ben een echte Aber die haar sporen verdient heeft!

En haar beroep bewaakt op kwaliteit!

• brclan

ps je als toevoeging op de site staat rechts onderstaand !

En ja daar gaat het dus om!

citaat

Van de Redactie

Activiteitenbegeleider is een beroep dat bestaat uit het aanbieden van activiteiten aan verschillende doelgroepen. Activiteitenbegeleiders werken doelgericht en methodisch.De activiteit vormt alleen het instrumentarium om het sociale, emotionele, cognitieve en praktische welzijn van de cliënt te ontwikkelen, indien mogelijk uit te breiden en te behouden. Bron: Wikipedia

• willie

hoi geld je aanbod nog voor de activiteitenmap, ik wil deze wel graag inzien, om ideeen op te doen.

gr willie

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.