Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

activiteitenportfolio

• Puthenaer

Hallo,

Voor mijn SPW4 versnelde opleiding moet ik 21 activiteiten bedenken, gekoppeld aan 3 thema's, met elk weer 7 vaste onderwerpen. Is er iemand die dit al gedaan heeft op het Deltion College in Zwolle? Of heeft iemand iets digitaal liggen?

Groet,

• anoniem

Dat is lekker makkelijk.

Zo kan ik het ook!!

• Caatje

Heet het daarom versneld?

:)

• Puthenaer

Als iedereen dat zo zou doen dan hield iedereen meer tijd over om andere dingen te gaan doen, toch? Ik ben gewoon een werkende vader met jonge 2 kids. Waarom moet ik het wiel opnieuw uitvinden?

Ik kan je wel vertellen dat ik mijn volledige portfolio ter beschikking stel aan iedereen die er om vraagt. We zijn toch op de wereld om elkaar te helpen? Ik haal dat SPW papiertje puur omdat het van mijn werkgever moet. Ik hecht er geen idealen aan vast hoor.

• Puthenaer

Een kopklas (SPW4 in één jaar) vond ik echt iets te veel v/h goede. In 2 jaar is een mooi tempo. Ik heb naast mijn werk en opleiding nog een gezin, waar ik ook aandacht aan wil besteden. Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Zonde van mijn tijd.

• Jeanne

Maar er lijkt me wel een verschil tussen het wiel zelf uitvinden en bij iemand achterop meerijden zonder zelf iets te willen doen…

Ik denk toch dat je werkgever deze opleiding van je vraagt omdat hij een licht creatieve geest van zijn werknemers verwacht.

Kom eerst maar eens met een eigen opzet dan wil iemand je vast wel verder helpen ;-)

groet,

een ook hersenpijnigende student!

• Puthenaer

Als je goed las, dan weet je dat ik mijn werkstuk volledig beschikbaar stel aan iedereen die er delen van kan gebruiken. Natuurlijk heb ik links en rechts activiteiten gevonden en er uit de boeken wat bijgegaan, maar ik vind die SPW4 zo zinloos…..

Ik werk met jongeren met gedragsproblemen (www.kwadrant.org) en ik geef ze een arbeidstraining in het groen. Wat heb ik aan:

drama activiteiten

beeldend vormen

muziek

media

blabla

En mijn werkgever beaamt dat SPW niet aansluit bij de doelgroep waar ik mee werk. Maar goed, volgens de wet heb ik SPW4 nodig om mijn functie uit te kunnen oefenen….

• Caatje

ja ja sorry,

spw 4 moet van de wet?

werkgever beaamt dat SPW niet aansluit?

raar verhaal! Er is als werkgever ook een mouw aan te passen.

Ik werk met SPW ers en AB ers en zelfs iemand uit de zorg en iemand die uit de keuken komt!!

verwacht je nu echt controle van de wet?

Volgens de wet is frauderen ook strafbaar!

Koop een diploma op internet ……

einde verhaal!

• Puthenaer

Ik bedoel……er is een ministerie dat heeft bepaald dat ik voor mijn functie een SPW diploma moet hebben.

En over dat aansluiten…ik heb in de 2 jaar dat ik de opleiding volg, 3x een blok van 1,5 uur les gehad over achtergronden van probleemgedrag. Voor de rest gaat het alleen maar over -met alle respect- dac's, verzorgingstehuizen en instellingen als Philadelphia en Frion. Natuurlijk val ik onder ‘s Heerenloo, maar met LVG jongeren en niet de ’standaard' gehandicapten.

Ik kom zelf uit het bedrijfsleven, ben hovenier geweest en nu leer ik ‘het vak’ aan deze jongeren, wat ik met heel veel plezier doe. Ik leun meer op mijn vakgebied dat op de SPW…..

• Jeanne

Ik kan me voorstellen dat dat niet het eerste is waar je aan denkt in een groen-groep. Maar de opleiding voorziet toch wel in andere nuttige aspecten lijkt me. Benaderingswijzen, jezelf als begeleider leren kennen en ontwikkelen en ik leer vooral veel van medestudenten.

Maar om je dan toch een hint te geven:

Pasen: eieren verstoppen (clienten) en zoeken in een tuin/park oid. Organiseer de zoek-activiteit voor je clienten plus bv kinderen van een school, of buurtvereniging. Pak je meteen een stukje integratie in de maatschappij mee. het eierenverven kan je door een andere groep laten doen of hen zelf op een regenachtige ochtend.

Nou, heb ik je toch gematst.

Stoppen met klagen en aan de slag!

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.