Hallo allemaal,
Ik ben een jongen van 28 uit het noorden en volg momenteel, naast mijn huidige baan in de metaalsector, een thuisstudie bij de NHA SPW-4 Activiteitenbegeleiding.
Ik ben nu halverwege het 2e jaar en heb leuke cijfers tot zover.
Ik zou graag gaan werken als werkbegeleider binnen de WSW of als activiteitenbegeleider op een dagbesteding o.i.d. of als (aankomend) jobcoach.
In het 3e jaar van mijn opleiding moet ik ook stage-uren gaan maken, ik hoop tegen die tijd een baan te hebben gevonden waar ik deze uren kan gaan maken.
Ik doe nu vrijwilligerswerk om ervaring op te doen. Ik begeleid bewoners van een woongroep voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapten. Met ééntje ga ik zwemmen en met de andere doe ik “leuke dingen” (kopje kofife drinken in de stad, stukje fietsen etc.). Ook ben ik als begeleider actief geweest voor de stichting Wigwam Vallei Nederland (zeker een aanrader als je nog een paar vrije weken hebt aankomende zomer). Hier leer ik veel van.
Langs deze weg wil ik graag vragen om tips bij het vinden van een baan.
Hoe hebben jullie dit aangepakt, zijn er mensen die via open sollicitaties een baan hebben kunnen vinden? Weten jullie goede websites of andere adressen?
Alle tips en info zijn welkom.
Alvast bedankt,
Berry