Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Functieschalen

• Dennis

Hallo,

Ik heb een vraagje en wellicht dat er misschien antwoord op gegeven kan worden.

Mijn vraag:

"als een werknemer werkzaam is in een bepaalde functie en deze functie bestrijkt meerdere functieschalen bijvoorbeeld functieschaal D en F, wat is dan het meest gebruikelijke?

1. Je wordt ingedeeld in de laagste schaal?

2. Je wordt ingedeeld in de hoogste schaal?

3. Er is een middenweg?

Alvast bedankt!

Dennis

• tessa

Hallo,

Uit je verhaal begrijp ik dat je verschillende taken hebt met verschillende verantwoordelijkheden? Ik neem aan dat je dan per funcite uitbetaald wordt, dus wat in F hoort te zitten in F en wat in D hoort te zitten krijg je betaald in D. Natuurlijk kan je als je weinig werk in D doet dit bespreken en je leidinggevende overtuigen dat je alles in F wil hebben, tenslotte denk ik dat je werkzaamheden nooit helemaal afgebakerd zijn, succes ermee!

groeten,

tessa

• dennis

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie, maar het is niet helemaal wat ik bedoelde.

Aan elke functieschaal hangt een bepaald salaris,maar een werkgever mag jou slechts in één functieschaal indelen.

Dus, als iemand in functieschaal C, D, E en F werkzaam is, mag een werkgever

1 van de 4 functieschalen opgeven. Dit zou dus beteken dat, als je bijvoorbeeld in D geplaatst wordt, niet betaald wordt voor E en F.

Mijn vraag is dus: Zijn hier wettelijke regels voor gesteld? Of mag een werkgever

zelf besluiten in welke schaal je terecht komt? En mag je dan zomaar geplaatst

worden in D, terwijl je ook in E en F werkzaam bent?

Op basis van functiewaarderingssysteem zou je volgens mij veel hoger moeten uitkomen, omdat werkzaamheden in een hogere functieschaal veel meer punten

opleveren.

Groetjes,

Dennis

• cathy

Goededag,

Ik heb een vraag en mischien kan iemand mij daarbij helpen.

Waarom Zit ik bv. in functieschaal 10 en een ander in functieschaal 20?

Zijn daar speciale redenen voor of wat ook?

Het is voor school en ik moet de vraag dan ook onderbouwen ik moet echt kunnen aantonen waarom,

Groetjes Cathy

• activiteitenbegeleiding

Dag Cathy,

Elke functie wordt in een schaal ingedeeld, afhankelijk van de verantwoordelijkheid die zo'n fnctie met zich mee brengt. Wanneer je dus meer verantwoordelijkheden hebt, dus eigenlijk hoe moeilijker jouw baan is, hoe hoger je ingeschaald wordt. Voor veel functies ligt dit al vast. Wanneer je solliciteert op een vacature kun je daar vaak al lezen in welke schaal de functie is ingedeeld. Deze schalen worden ingedeeld volgens het FWG 3.0. Mogelijk kun je daar met google meer informatie over vinden. Je kunt natuurlijk ook bij een zorginstelling informeren bij de afdeling personeelszaken, over hoe zoiets in elkaar zit. OP de website van abvakabo FNV kun je verschillende CAO's vinden, waar je kunt lezen welk salaris bij welke schaal hoort.

Kun je hier verder mee?

Gr. Anke,

beheerder activiteitenbegeleiding.startpagina.nl