Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mozaieken

• Cindy

Hallo Allemaal.

Heeft er iemand ervaring met mozaieken met (dementerende) ouderen??

Welke materialen heb ik nodig? Hoe kom ik zo goedkoop mogelijk aan tegels, etc etc etc…..

Weet iemand ook of er voorbeelden/patronen te verkrijgen zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes Cindy

• tessa

Hoi,

Waarschijnlijk heb je tegels bij de formido die je per stuk kan kopen, deze zijn wel 0,50 cent per stuk. Verder gewoon tegellijm en tegelvoegspul (die vult de gaten er tussen op)

Ik zou gewoon een eenvoudige tegel van internet halen, bijvoorbeeld een mandala,

groeten,

Tessa

• Margriet

Hoi Cindy, hier een wat late reactie. Ik werk met ouderen. Wij doen regelmatig iets met mozaiek, dus hier alsnog wat tips voor je.

- Het patroon hou ik erg eenvoudig. Geeft het beste resultaat omdat het vrij lastig is om de lijnen strak te krijgen. Ook zonder patronen mag het resultaat er wezen !.

- Voor de voegen gebruik ik meestal gips. Dit is lichter en iets goedkoper. Je kunt het gips (maar ook voegsel) kleuren met waterverf, poederoogschaduw etc. Geeft verassend effect.

- Je kunt tegeltjes kopen, maar ook allerlei ander materiaal gebruiken, zoals schelpen, kopjes, keramieke kleine beeldjes etc. etc. al naar gelang het object.

- met deelnemers porcelein schilderen op witte tegels en die gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben… Succes.

• Margriet

oh ja, om de stukjes te lijmen op hout gebruik ik houtlijm. Die is goed zichtbaar en makkelijk met kwastje op te brengen. Tegellijm is nogal een geklieder. Verder houdt ook velpon goed maar is doorzichtig. Groetjes,