Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oosterse sferen

• Miriam

Hallo,

Ik werk op een kinderdagcentrum met o.a. meervoudig gehandicapte kinderen.

Nu willen we ergens eind juni een zintuigenweek organiseren, in het thema Oosterse sferen.

Ik ben op zoek naar ideeen om de gymzaal leuk aan te kleden, maar ook makkelijke receptjes, voelmateriaal, geuren e.d.

Alle ideeen zijn welkom!

• maartje

hallo,

Hier een paar tips:

-Het gebruik van koko's olie voor massage's.

-kokos rasp over een lekker toetje voor de cliënten die alleen mogen “proeven”vloeibaar“ zijn er bij de toko vaak wel kokos”likeur"zonder alcohol te krijgen maar ook kun je natuurlijk materialen van kokos laten voelen. denk hierbij aan het naken van een voelbord.

Het is ook leuk om oosterse muziek aan te zetten en gebruik van wierook past hier ook bij.

Bij de xenos heb je vaak leuke gordijnen met oosterse printjes die je voor de aankleding kunt gebruiken.

Het is ook leuk om blacklight te gebruiken en dan met blacklight verf een boedha op papier te schilderen voor de sfeer.

het gebruik van verschillenden dieren huiden is leuk om te gebruiken maar vooral niet te vergeten klankschalen.

Als ik een activiteit bedenk dan probeer ik altijd iets te verzinnen voor alle zintuigen. Ruiken, voelen, proeven, horen en zien!

ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel plezier.

Groetjes Maartje