Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bewegen voor ouderen

  • janneke

    Wie weet waar ik een opleiding kan volgen voor bewegen met ouderen mensen?

    Ik ga in de toekomst een bewegingsclub doen maar wil eerst een opleiding volgen.

  • Caatje

    Kijk eens bij Cerein

    Ik heb daar een andere cursus gevolgd en wij mochten bij de bewegingsgroep kijken naar een presentatie. Was een zeer leuke en boeiende ervaring.

  • Rosemarie

    RECREATIEF BEWEGEN IN DE OUDERENZORG

    BIJSCHOLING SPELENDERWIJS IN BEWEGING

    Spelenderwijs in beweging is een bijscholing om recreatief bewegen in de ouderenzorg te stimuleren. In Huiskamerprojecten en dagopvang is het vaak een hele onderneming om tot een opstelling te komen voor bewegingsactiviteiten. De ruimte is bijvoorbeeld beperkt of het meubilair is zwaar. Gelukkig hoeft dit niet te betekenen dat een bewegingsactiviteit onmogelijk is. Rondom de tafel en met behulp van de tafel zijn veel vaardigheden en bewegingsspelen op een leuke manier uit te voeren.

    BEWEGEN ALS ‘BELEVINGSACTIVITEIT’

    Het geven van gymnastieklessen is een andere vaardigheid dan het begeleiden van Recreatieve Bewegingsactiviteiten. In het laatste geval ben je vooral bezig met de belevingswaarde van een bewegingsactiviteit. De activiteitenbegeleiding in de ouderenzorg zijn prima in staat de belevingswaarde van de bewegingsactiviteiten optimaal tot zijn recht te laten komen.

    WERKBOEK

    In de bijscholing wordt gebruik gemaakt van een onlangs uitgegeven werkboek onder de titel ‘Spelenderwijs in beweging, actief aan tafel’. onder leiding van Cobi van Wijgerden, een ervaren en deskundige docent, gaan de deelnemers praktisch aan de slag. De docent geeft handige tips om het boek en de ideeën die hierin aangetroffen worden optimaal te gebruiken.

    Op een aantal plaatsen in Nederland is de scholing succesvol gegeven.

    Voor wie is de scholing

    Deze scholing is specifiek voor activiteitenbegeleiders in de ouderenzorg

    Heeft u interesse? Stuur dan een mail naar mij en u krijgt de nodige informatie toegestuurd.

    Met vriendelijke groet

    Kitty van der Schaft

    070-3537113

  • Rosemarie

    Juiste email adres:

    k.vanderschaft@ocw.denhaag.nl

  • joop.leeman

    Janneke, bij vlottermobiel is nu iets nieuws gemaakt

    speciaal voor bejaarden, echt een uitkomst

    kijk maar eens op www.vlottermobiel

    lees ook de handelingen, en mogelijkheden

    Zij geven er ook een curcus bij

    succes, ik weet zeker dat dit je gaat helpen

    groeten

    joop

    janneke schreef:

    >

    > Wie weet waar ik een opleiding kan volgen voor bewegen met

    > ouderen mensen?

    > Ik ga in de toekomst een bewegingsclub doen maar wil eerst

    > een opleiding volgen.

  • linda

    Hoi Joop,

    De website www.vlottermobiel.nl is niet meer beschikbaar. Kan ik op een andere manier aan meer informatie komen ?

  • brclan

    cerein.nl

  • Tini de Jong

    hallo ik zou eencursus bewegen voor ouderen doen, zodat ik verantwoord mijn doelgroep deze activiteit kan aanbieden.

    groetjes, Tini

  • Marcella

    Sportservice Noord-Holland, unit Sportontwikkeling

    Tineke Kegel consulent MBvO

    Postbus 338, 2000 AH Haarlem

    tel: 023-5319475

    tkegel@sportservicenoordholland.nl

    www.sportservicenoordholland.nl

  • Fokke Kuipers

    Hallo

    mijn naam is Fokke Kuipers, ik ben activiteitenbegeleider bij de GHz Friesland. Normaal werk ik in het bedrijfsrestaurant, maar op vrijdag geef ik samen met een cios stagiaire bewegen met een groepje van ongeveer 6 tot 8 mensen. Deze stagiaire gaat ons verlaten en ik ben gevraagd om hier zelf mee door te gaan. Ik kan een poosje zijn oefeningen geven, maar vind wel dat ik zelf ook nieuwe ideeën moet inbrengen. Ik zoek dus een boek of cursus om handvatten te krijgen. Zodat ik deze activiteit kan voortzetten en uitbreiden! Graag uw advies,

    Met vriendelijke groet

    Fokke kuipers