Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

carnaval

• janneke

Wie viert er carnaval? En wat doen jullie precies die middag? Ik ben namelijk niet zo een carnavalsbeest. Alle ideeen zijn welkom

• Mareille

Hallo Janneke,

Ik weet niet met welke doelgroep je werkt, maar bij ons (zorgcentrum voor ouderen) vieren we elk jaar carnaval. Van te voren zorg ik ervoor dat de zaal versiert is (versieringen zijn te koop bij de bekende groothandels, zijn ook brandvertragend) en dat ik carnavalsmuziek heb. Verkleden hoort er ook bij dus zoek een leuke outfit uit. Clienten kunnen natuurlijk ook iets leuks aantrekken, een sjaaltje om je nek of een gekke hoed doen het ook al goed. Ik zorg er ook altijd voor dat ik echte prins of prinses heb van een carnavalsvereniging in de buurt. Je kunt ook denken aan dansmarietjes of een fanfareband….

Aan het einde van de middag kiest de prins of prinses, de best geklede carnavalist(e) uit, hij/zij krijgt een zelfgemaakte oorkonde en een onderscheiding.

Wat je ook tussendoor kunt houden is een buutenreden. Een grappig verhaaltje.

Natuurlijk mogen de hapjes en drankjes niet missen. Carnaval staat bekend om z'n haringhappen en een broodje met een vette hap. Je kunt ook afsluiten met een stamppottenbuffet.

Bij ons is dit altijd een geslaagde middag!!! Kijk maar wat je kunt gebruiken.

Succes…

Mareille

• janneke

Dank je wel voor de tips. Ik ga er zeker wat mee doen.

• gerard weimer

Ons personeel verzorgt het carnaval.

Wij treden voor onze bewoners op. Tussendoor zingen we liedjes.

We maken een boekje met carnevals liederen die heel bekend zijn.

Aan het eind sluiten we af met pannekoeken of poffertjes.janneke schreef:

>

> Wie viert er carnaval? En wat doen jullie precies die middag?

> Ik ben namelijk niet zo een carnavalsbeest. Alle ideeen zijn

> welkom

• Jeanne

Ik weet niet waar je werkt en wat je doelgroep is, maar in Amersfoort of Leusden is een carnavalsvereniging van mensen met een verstandelijke beperking die graag buiten de deur zou optreden. Ik ndek dat je moet in formeren bij de organisatie, maar die weet ik helaas ook niet voo rje.. ( lekkere tip he!) Ik gok op Amerpoort.

Misschien weten andere er meer van…

suc6

Jeanne