Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mozaiek

• tessa

Hoi,

Heeft iemand een idee hoe je simpel aan mozaiektegels kan komen? In de gewone hobbyzaken kan je alleen van die kant en klare steentjes kopen, ik wil echte tegels om kapot te slaan. Bij bouwmarkten hebben ze alleen gewone witte tegels, misschien heeft iemand anders nog ideeen,

groeten,

Tessa

• Caatje

Ik heb een oproepje op Marktplaats gezet en advertenties opgehangen bij de supers1 vermeld dat het om gekleurde tegel gaat en voor welke instelling. Ik heb een hele doos vol gekregen en daarnaast nog kleinere partijen.

Lukt het echt niet ?

Ik heb ook een een mozaiek gemaakt van alleen maar witte tegels en deze daarna met stiften (voor op bekers) de tekening gekleurd gaf ook een leuk en net echt resultaat. ook kun je dan iets meer kleuren gebruiken en het werkt prima.

caatje

• Margriet

Hoi Tessa, je kunt het eens proberen bij een (kleine) tegelhandelaar. Die hebben nog wel eens gekleurde tegels per stuk te koop (daar kocht ik ze zelf). Je kunt ook witte tegels met porceleinverf (laten) verven en bakken. Mooie kleuren geeft dat en je hebt zo een uitgebreidere activiteit. Ik weet niet waar het voor is maar oude schoteltjes, vazen etc. zijn ook zeer lucratief te verwerken. Succes.

Margriet.

• puck

Je kunt het ook proberen bij een kringloop voor een paar euro krijgen je vaak al verschillende doosjes mee.Vertel met wie je iets gaat maken en je krijgt het vaak gratis mee

• Tineke Ribbink-Veenstra

Hallo Cindy,

ik heb geen ervaring met mozaieken met dementerende ouderen. Wel met jongere kinderen. Wel heb ik stage gelopen bij dementerende ouderen en weet afhankelijk van het niveau van e oudere ze snel weer vergeten wat je hebt verteld. Als je met tegels aan de gang gaat, dan is het risico van snijden aan de tegels groot. Of je moet 1 op 1 begeleiding doen. Wat wel mogelijk is zijn de hars mozaiek steentjes. Het nadeel hiervan is dat ze een eind kleiner zijn, maar minder kans op snijden. In de bibliotheek kun je vele boekjes vinden over mozaiek op allerlei moeilijkheidsniveaus en ook boekjes met patronen.

Groetjes, Tineke

• Rosemarie

http://www.jangroentegels.nl/pagina/13/cash-carry/breed-assortiment.html

Verkopen ze tegels voor mozaik

Vele verschillende kleuren