Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

emailleren

• Margriet

Beste mensen, in het verzorgingshuis waar ik werk hebben we een creatieve ochtend waarop ik regelmatig workshops geef. Nu wil ik een keer gaan emailleren, heb een oventje geleend, maar de poeder wordt mat en erg lelijk na het bakken.

Wie kan mij verder helpen ? Op internet is geen gebruiksaanwijzing te vinden van de oven.

Groeten,

Margriet.

• Anna

Hallo Margriet

Vraag het na in een hobbywinkel of waar jij je poeder koopt.

Ook kan je een e mail sturen naar De Vereniging van Nederlandse Emailleurs (VNE).

groetjes Anna

• Margriet

Hallo Anna, bedankt voor je reactie. Hobbywinkels wisten mij ook geen advies te geven wonderlijk genoeg. Maar bedankt voor de tip over VNE. Ben er uit.

Groeten, Margriet.

• Ton Hermes

Hallo,

Kijk op mijn site www.watermanshop.com

Daar staat het Emailleer, A,B,C. op waarin alles voor de beginnende emailleur is te lezen.

Groetjes van Ton Hermes

• ellen goldman

Margriet Schreef:

——————————————————-

> Beste mensen, in het verzorgingshuis waar ik werk

> hebben we een creatieve ochtend waarop ik

> regelmatig workshops geef. Nu wil ik een keer gaan

> emailleren, heb een oventje geleend, maar de

> poeder wordt mat en erg lelijk na het bakken.

> Wie kan mij verder helpen ? Op internet is geen

> gebruiksaanwijzing te vinden van de oven.

> Groeten,

> Margriet.

Hallo Margriet,

Zoals je wellicht uit mijn emailadres kunt opmaken, ben ik emailleur van beroep. Vandaag las ik toevallig de vraag over emailleren

Ik vraag me af welke emailpoeders je gebruikt en op welke temperatuur je werkt. Er zijn nl emailpoeders voor verschillende ondergronden, metalen of glas. Als je emailpoeders hebt voor gebruik op koper, moet de oven een tenperatuur kunnen bereiken van ongeveer 700 - 900 graden.

Ik denk dat je het best een boek kunt raadplegen. Je vindt vast wel een geschikt boek in de bibliotheek. Kijk eens op mijn website www.goldman-enamel.com . Daar staat heel veel informatie op, en ook een boekenlijst met recensies.

Mocht je in de buurt van Nijmegen/Oss wonen, da kun je misschien eens naar het Museum voor Vlakglas en Emaillekunst gaan, in Ravenstein. Daar kun je niet alleen allerlei emailwerken zien, maar er werken vrijwilligers die je heel goed kunnen voorlichten. Er worden ook workshops voor beginnende emailleurs georganiseerd.

riendelijke groet,

Ellen Goldman