Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wii spelcomputer

• annemarie

hallo. Ik wil graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met de wii in een verpleeghuis.

Wij van de ab afdeling willen graag 1 keer per week een activiteit met de wii gaan doen.

Wie doet dit ook al en met welke doelgroep?

Bij ons zijn het mensen die veelal gebonden zijn aan een rolstoel

• tessa

Hoi,

Ik werk in een verzorgingstehuis waar ze de Wii hebben. We hebben wekelijks een activiteit met de wii waar ongeveer zo'n 3 mensen aan meedoen. Die paar mensen vinden het erg waardevol. Een mevrouw heeft het ondertussen ook zelf aangeschaft.

We gebruiken de wii met de beamer, dus op groot scherm,

groeten,

Tessa

• Chrissy

Heb het voor het eerst op een aangepaste vakantie gespeeld. Erg leuk voor jong en oud. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar het bowlen en tennissen is prima vanuit een rolstoel t edoen. Ook vakantiegenoten met spastische armen en dus weinig beweging konden het prima.

Soms kan je er ergens een huren, misschien op internet of lenen van jongerencentrum of iemand privé. Zou je het mooi eens kunne uitproberen voor je de dure aanschaf maakt.

Ik denk dat je bij ouderen wel wat extra energie in de uitleg en het oefenen moet steken. Dus begin in kleine groepjes. De instellingen op de tv, het programmeren dus zullen ze ook niet makkelijk vinden. en je kan met een grote stip op de grond bv duidelijk aangeven wie welke kleur heeft( de rode of de blauwe speler)

• loes

Welke spelletjes gebruiken jullie op de wii?

wat is geschikt voor in een verpleeghuis?