Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pasen

• janneke

Wie weet een leuke activiteit met de Pasen?

Geen High tea maar iets anders.

Ik hoor het graag van jullie.

• mareille

Maak een leuk bloemstuk.

Koop piepschuim eieren (die bestaan uit 2 delen).

Smelt kaarsenvet en doe er cacaopoeder bij. Doop verschillende malen de buitenkant van de eieren erdoor. Laat deze drogen. De eieren ruiken niet alleen naar chocola, zien er ook uit als chocolade eieren.

Stuk oase in één helft en zet de andere erboven op. Laat een rand van een paar centimeter open. Vul de rand met groen en gele bloemen. Doe er eventueel een grote strik over (zitten de 2 helfden meteen vast) en voila.

Je hebt iets leuks voor op tafel.

gr. mareille

• Rosemarie

Hoi Marielle,

Wat een leuk idee, ebn ook zeker avn plan dit idee te gaan uitvoeren.

Kan jij mij meer info geven over het kaarsvet (hoeveelheid)

Je kan zakken kaarsvet kopen van een kilo bij ltc voor €3.95 we willen 15 stuks maken.

Groetjes Rosemarie

• Mareille

Hoi Rosemarie,

Zelf heb ik gebruik gemaakt van oude kaarsen (witte). Deze laten smelten, de lontjes eruit vissen en dan de cacao poeder erin gooien. Sommige mensen vinden de lucht sterk, houdt daar rekening mee. Zorg dat je een (grote) pan vol hebt. Je moet namelijk de halve eieren er doorheen kunnen halen. Houdt hem er niet te lang in. Want anders smelt de eerdere laag er weer af.

Het kaarsvet wat over is kun je laten stollen en evt. volgend jaar weer gebruiken.

Op de site www.bloemweelde.be bloemschikken met Marie-José staat een voorbeeld van een paasei.

Succes ermee…