Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

taken activiteitenbegeleiding

• Leontine

ik werk als AB-er op een gesloten PG huiskamer met momenteel 18 bewoners, in een verzorgingshuis.

aan echte activiteiten kom je niet meer toe, je bent meer woonbegeleider.

de bewoners halen wij op vanaf 9.00 uur en vanaf 19.00 uur worden de meeste door de zorg weer naar hun kamer gebracht.

onze diensten lopen van 9.00 tot 17.30 uur en van 12.30 tot 20.30 uur.

vanaf 17.30 uur sta je dus alleen op de huiskamer.

vanaf nu moeten wij 's avonds ook zelf mensen naar hun kamer gaan brengen en ze ook op bed gaan leggen. ik weiger dit. nu is het dit maar wat komt er straks… hoever ga je…? mag dit eigenlijk wel?

mag je zonder diploma verplegende of zorgkundige die verantwoording wel nemen?

waar ligt de grens……

wie kan mij hier een antwoord op geven of zeggen waar ik informatie omtrent dit onderwerp kan vinden? alvast bedankt, Leontine

• tessa

Hoi,

Wat ik weet is dat je wel zorgkundige taken mag uitvoeren zolang het geen medische handelingen zijn (medicijnen geven, etc.) Wel vind ik dat het van belang is dat je zorgtaken uitvoert als het een meerwaarde heeft. Dus bijvoorbeeld 's morgens het ontbijt als het extra gezellig is; met een eitje, muziek op de actergrond.

Maar gebeurd dit met een integraal team? Dat de verzorging dus ook activiteiten doen? Want dan is het vervelend dat je verandering van taken krijgt maar dan gaat dit niet ten koste van de mensen, als dit niet zo is dan gaat het dus wel ten kost van de activitieten; en dus van de kwaliteit van zorg. In iedergeval succes en sterkte met je probleem! Ik hoop dat je er wat aan hebt,

groeten,

Tessa

• Caatje

Ik kan me goed voorstellen dat je hier weerstand bij hebt. Persoonlijk vind ik het ook geen taak van een ab er.