Hoi, ik werk zelf ook als ab er op een dagbehandeling.
Ik doe mee in de zorgtaken, dus heb ook mijn eigen clienten, waar ik het zorgplan voor schrijf en contact heb met verschillende disciplines.
Ondertussen doen mijn zorg collegas ook allerlei ab werk, dus er worden per ochtend altijd 3 activiteiten aangeboden, waarbij we goed kijken naar de wensen van de clienten.
Wat ik merk is dat ik na jarenlang in verpleeghuis en verzorgingstehuis te hebben gewerkt je echt met je tijd mee moet gaan, dus geen oud hollandse liedjes zingen, ( natuurlijk wel met het groepje wat daar van houdt!!) maar er is een andere groep, de jongeren zeg maar, die willen hun idolen zien op you tube, die willen praten over zingeving van het leven, (mensen zijn mondiger en denken meer over dingen na), die willen in allerlei moderne schildertechnieken meegaan, er is bijv. een meneer bij ons die schildert alla Herman Brood, denk ook aan andere culturen, bijv. moslim cultuur, een mevrouw wil graag naar het stiltecentrum om haar gebeden op te zeggen, clienten willen literatuur horen, willen ook weten hoe internet werkt…
dus ga ook vooral met je tijd mee..
groetjes en succes, ik ben ook nog steeds aan het geinspireerd worden door mijn clienten!
anne