Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kado tips voor de Sint??

• Rosemarie

Hallo Allemaal,

Ik werk met psychiatrische ouderen van 65 jaar en ouder.

Nu komen de feest maanden eraan dus ook de sint.

Zijn er mensen die tips hebben? wat we onze ouderen kunnen geven met de sint.

Vorig jaar heeft iedereen lich. verzorging spullen gehad, dus omdat dit jaar weer te doen is niet leuk.

Alvast bedankt voor de tips!!

• Cindy

Hallo Rosemarie,

Aan je observatieformulieren kan ik je niet helpen helaas.

Maar ik laat elk jaar door de eerte contactpersoon van iedere bewoner een cadeautje kopen voor hun familielid of kennis.

Dat scheelt voor ons als ab-ers veel geld en tijd, dat we weer beter ergens anders in kunnen stoppen. Ik laat de contactverzorgende van de afdeling de eerste contactpersonen bellen met de vraag een cadeautje met gedichtjete komen brengen voor 3 december. Het is elk jaar weer een succes!!!!!!

Ook ik werk trouwens op een afdeling voor ouderen, maar dan ouderen met dementie. Overigens denk ik niet dat dit verschil moet maken in de uitvoering.

Wat doe je verder voor een activiteiten rondom 5 december?

Succes met alle voorbereidingen!

Groetjes Cindy

• Rosemarie

Hoi Cindy,

Bedankt voor de tip, ik ga het iedergeval meenemen.

Wat wel lastig is met psychiatrische ouderen dat de familie/vrienden banden niet echt sterk zijn en sommige clienten geen contacten meer hebben, maar ook daar valt wel een oplossing voor te vinden.

Iedergeval bedankt voor je tip!

Wie weet komen er nog meer.

Groetjes Rsoemarie

• tessa

Hoi,

Wat mijn collega's hebben bedacht voor doelgroep ouderen is een rood potje kant en klaar met stoofpeertjes, verpakt met pepernoten er omheen, het jaar daarvoor deden we een soort bingo waarin de persoon een ingepakt cadeau mocht uitkiezen,

groeten,

Tessa

• Esther

Ik werk ook met psychiatrische ouderen.

Wij gaan met Sinterklaas met 1 van de afdelingen surprise doen.

Clienten onderling trekken lotjes en kopen voor elkaar kadootjes voor ongeveer 5 euro.

Bij ons is dit makkelijk te doen omdat er maar 8 cliënten op de afdeling zitten. Als je een grote cliëntgroep hebt, word dit misschien weer wat lastiger.

Dit word gedaan met een AB-er, stagiaire en een verpleegkundige. Wij doen onderling ook wat voor elkaar kopen en kopen ook nog wat voor de cliënten. Als je de cliënten kent, dan kun je hier wel iets voor kopen wat bij hem of haar past.