Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Snoezelactiviteiten

  • Cindy

    Hallo allemaal,

    Ik werk sinds 2,5 jaar op een gesloten afdeling voor dementerende ouderen als ab-er. Omdat ik voorheen geen ervaring had met snoezelactiviteiten komt dit allemaal een beetje lastig van de grond, ik vind het ook moeilijk om uit te voeren.

    Snoezelactiviteiten die plaatsvinden zijn o.a. snoezelfilm, badsnoezelen, snoezelviering met de pastoor.

    Wie kan mij vertellen welke snoezelactiviteiten er bij jullie op de afdeling plaatsvinden? Hoe worden deze uitgevoerd? Heeft er iemand ooit een snoezelcursus gehad?

    ALvast bedankt,

    Groetjes Cindy

  • Annet

    Hallo Cindy,

    Elke laatste donderdag van de maand worden er in Amstelveen flitssnoezelcursussen gegeven zie www.snoezeltheek.nl Ook voor informatie over snoezelen ben je daar op het goede adres.

    Groeten,

    Annet

  • wihl

    filmpjes

    http://www.youtube.com/results?search_query=snoezelen&search_type=&aq=f

  • Hanneke van Rhijn

    Hoi Cindy,

    Ik ben 2e jaars leerling van de opleiding woonzorgbegeleider, ik werk fulltime in een verpleeghuis op een pg-afdeling.

    Ik heb heel toevallig een boek moeten maken over allemaal activiteiten die je met dementerende ouderen kunt doen.

    Ik heb het eventueel digitaal op mijn pc.

    als denkt dat het je wel iets lijkt, zeg het maar dan mail ik het even naar je toe.

    moet je wel je emailadres even geven…, misschien wel handig;)

    Groetjes Hanneke

  • Els Aerts

    Hoi!!

    Ikzelf werk niet met dementerende ouderen, maar met jonge kleuters. Ook ik ben nog volop mijn weg aan het zoeken in het snoezelgebeuren.

    Daarom ben ik wel geïnteresseerd in jouw werk, Hanneke. Zou je dit alsublieft ook naar mij willen sturen? Dan kan ik eens kijken of ik er iets uit kan gebruiken.

    Mijn emailadres: aertsels@hotmail.com

    Alvast ontzettend hard bedankt!!

    Groetjes,

    juf Els

  • anne

    hoi Hanneke,

    Ik ben werkzaam als activiteitenbegeleidster op een pg afdeling in een verzorgingshuis.

    Ik werk op een groepsverzorging met licht tot matig dementerende ouderen.

    Nu zijn we vanuit de stichting bezig met een boek te maken met 52 verschillende activiteiten erin.

    Dit boek moet toegankelijk worden voor medewerkers, familie maar ook mantelzorgers.

    In dit boek zijn de activiteiten in drievoud uitgewerkt, op de ROT manier, de validerende manier en de “snoezel” manier.

    Door mijn werk met licht tot matig dementerende mensen ben ik goed bekend met de ROT en de validerende benadering, maar dus niet zo bekend met het snoezelen.

    Nu las ik jou reactie, en je verteld daarin dat je een boek hebt gemaakt met activiteiten daarin.

    Nu was mijn vraag aan jou of ik jou boek mag inkijken om inspiratie op te doen en wat meer te leren hiervan.

    Als ik hier gebruik van zou mogen maken, zou je me dit dan willen mailen?

    Mijn mail adres is: anneoomes@hotmail.com

    Alvast bedankt!!!

    groetjes Anne

  • Mildrid

    Hoi Hanneke,

    Ik werk als vrijwilliger met volwassenen (ouderen) met een verstandelijke beperking. Het verstandeling nivo ligt rond de 1 á 2 jaar. Ik ken nog veel te weinig snoezelactiviteiten en daardoor weinig afwissel. Zou je mij jouw boek willen mailen? Mogelijk kan ik daar ideeën uit gebruiken.

    Mijn emailadres is: maildrid@gmail.com.

    Alvast ontzettend bedankt.

    Groetjes

    Mildrid

  • Alei

    Hallo Hanneke,

    Ik las dat je een boek hebt gemaakt met daarin activiteiten voor de mensen. wat goed!

    ik ben hier ook mee bezig. mijn bewoners hebben een verstandelijke beperking en een niveau van een paar maanden - 2 jaar.

    mijn collega's vinden het soms moeilijk om hen leuke activiteiten aan te bieden.dus vandaar ben ik er mee aan de gang gegaan.

    ik heb wel baat bij meer ideeën. zou je mij jouw boek eventueel toe willen mailen?

    Met vriendelijke groeten,

    Alei

    emailadres: aleida321@hotmail.com

  • Nadia Bouamoud

    Dag Hanneke,

    Ik ben sinds september 2009 tewerkgesteld als kinesiste in een rvt te Boechout.

    Ik las uw reactie en ben ook nog niet zo goed thuis met snoezelen bij demente bejaarden, dus indien je wat tijd zou hebben dan zou ik het leuk vinden dat je naar bovenstaand email-adres eens een paar oefeningen zou doormailen!

    Alvast bedankt,

    Nadia

  • martha

    Hallo Hanneke, ik wil me graag aansluiten om het boekje met snoezelactiviteiten van je te lezen. Ik ga vanaf morgen naar een PG-afdeling maar heb er geen ervaring mee.

    Je zou mij heel veel plezier doen om het te mailen. Mijn adres is martha-verhoef@hotmail.com