Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spelmiddag

• Anja

Hallo,

Ik werk in een verzorginstehuis als Activiteitenbegeleidster. Ik draai de spelmiddag.

Hier is 1 damtafel, 1 sjoeltafel en 1 speltafel.

Bij het sjoelen is het aardig druk maar de speltafel wil niet altijd even vol worden. Nu bied ik vaak spelletjes aan zoals triominos, scrabble, lotto, memorie.

nu willen de mensen graag wat anders hier ben ik al mee bezig door ook weleens een praatmiddag te doen.

Nu wil ik de hele spelmiddag anders opzetten. Hoe doen jullie een spelmiddag?

Welke spelen doen jullie? Hoe hebben jullie het opgezet?

Ik hoop dat jullie wat tips hebben om het anders op te zetten.

Groeten anja

• wilma

Hoi Anja,

Wij hebben ook een spelmiddag in het huis.

Hier zijn 2 sjoeltafels, een ballenbak, mensen die jokeren en rummicuben. De meeste bezoekers van deze middag komen van de dagverzorging en de verpleegafdelingen. Er zijn maar een paar bezoekers die uit de verzorging komen.

Ik heb zelf ook altijd een groepje over.

Deze mensen houden niet zo van deze spelletjes en hebben meer begeleiding nodig. Hier doe ik dan vaak een knikkerspel mee.

Ik weet dat in het vorige huis waar ik werkte ook de meeste mensen sjoelen, kaarten of rummicub speelden.

Merk bij ons dat het op sommige momenten ook rustig is en dat weet ik ook nog van het andere huis. De mensen weer even wakker schudden en stimuleren helpt dan weer even.

Zo moet je als ab-er altijd allert blijven.

Nog een idee is om een enquete te houden wat de mensen willen op deze middag. Hierdoor ben je gelijk op de hoogte van de behoefte.

Succes ermee.

Groetjes Wilma

• Cindy

Hallo Anja,

Het is een heel leuk idee om kinderen uit te nodigen tijdens deze spelmiddagen.

Hier heb ik tenminste hele leuke ervaringen mee. De interactie tussen ouderen en kinderen is geweldig!

Wij hadden hiervoor contact gelegd met de dichtsbijzijnde basisschool uit de buurt en die waren toen meteen enthousiast.

Groetjes Cindy