Hallo,
Ik ben verzorgende en wil eigenlijk switchen naar activiteitenbegeleiding ik ben 36 jr zijn er nog meer mensen die op “latere”leeftijd dit zijn gaan doen en hoe hebben jullie dat aangepakt?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi Sandra
Ik ben zelf 30 en ben nu aan het omscholen naar spw4 doe de bbl op het id college in gouda.
Bij mij zitten meer mensen ouder dan 30 in de klas en dat gaat goed als je maar gemotiveerd bent, scheelt de helft.
Omdat jij verzorgende bent krijg je voor sommige vakken misschien wel vrijstelling.
Voor de BBL moet je wel een baan hebben in het ab/wb vak van min 21 uur geloof ik.
Als je vragen hebt mag je ze altijd stellen
Succes
Groetjes Rosemarie
Hoi Sandra
Ik ben 49 en heb in 2007 mijn SPW4 gehaald via een BBL opleiding op een ROC.
In eerste instantie heeft het wel een paar jaar geduurd voordat ik een goede leerwerkplek had gevonden.
Er zaten verschillende veertigers in de klas, ik was niet eens de oudste..
Ik heb een EVC-procedure (erkenning verworven competenties) aangevraagd voordat ik aan de opleiding begon. Waarschijnlijk heb je al verschillende deelkwalificaties door je opleiding als verzorgende, die worden in deze procedure in kaart gebracht. Verder kunnen je ervaring op allerlei gebieden in je werk en vrije tijd ervoor zorgen dat je vrijstellingen krijgt voor bepaalde deelkwalificaties. Het is zeker de moeite waard om deze procedure te doorlopen, al ben je wel een tijdje zoet met het bijeenzoeken van alle informatie. Ikzelf mocht hierdoor in het derde jaar beginnen!
Ik wens je veel succes
Groeten, Hilma
Net begonnen met maatschappelijke zorg, met een kleinere parttime baan, dus ik doe wat langer over de opleiding. Vraag eens een gesprek aan, er is echt onderwijs op maat mogelijk tegenwoordig. EVC zorgen zeker voor vrijstellingen (dus dat gaat lekker snel) kan je lekker rustig inkomen in de andere vakken. En zit het prive eens een tijdje tegen kan je zefls even stoppen of pauzeren, zeker als je dat van tevoren bespreekt.
Hoi Sandra,
Ik ben 30 en heb vorig jaar de studie SPW-4 afgerond. Ik was ook verzorgende maar wilde vanwege rugklachten switchen.
Ik heb de deeltijd versie gedaan, verkort dus dat duurt 2 jaar. Ik ging 1 dag in de week naar school (fijne afwisseling met werk!) en zat in een klas met mensen van verschillende leeftijden. Van 20 tot 60! Ik heb geen seconde spijt gehad, ookal zag ik er tegenop vantevoren. Het was heel leuk en leerzaam en zou het je zeker aanraden. Ik vind het zelfs jammer dat ik niet meer naar school ga….
Je kan me mailen als je meer wilt weten.
Groetjes Klaartje
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?