Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie kan me helpen????

• orit

kan een AB-er werken in en naschoolse opvang?

volgens mij kan het wel

ik heb mijn AB diploma nog niet.

maar wel mijn resultatenoverzichten met het eindresultaten certificaat cijfers,

van alle modules 1 t/m 4.

weet iemand evt wat ik nog moet doen om mijn diploma te behalen.

of bij wie ik terecht kan?

ik heb de roc geprobeert maar, er word gezegd dat ik alles opnieuw moet doen en dat ik niet bij een naschoolse opvang kan stage lopen.

volgens mij klopt het niet omdat en kenis van mij kent een AB-ster die wel bij een naschoolse opvang werkt.

Een alles opnieuw studeren lijkt mij ook niet, ik kan toch een vrijsteling krijgen voor alle module's (vaken) die ik al gedaan heb.

wachtend op jullie reactie.

met vriendelijke groet orit

• Wilma

Hoi Orit,

Ik heb ook de spw opleiding gedaan op het davinci.

Wij moesten in het eerste jaar vrijwilligerswerk doen in een instelling waar je naar je diploma ook kon gaan werken.

Ik heb toen vrijwilligerswerk gedaan op een buitenschoolse opvang.

Met je spw diploma kan je daar ook gaan werken.

Stage lopen is misschien moeilijker omdat je dan niet aan je aantal uren komt.

Naschoolse opvang is natuurlijk niet heel de dag open.

Ik weet niet hoe het met je diploma zit. En hoelang geleden je die modules heb gehaald. De opleiding veranderd regelmatig. Het kan dus zijn dat je daarom niet die modules kan overslaan.

Bel anders nog een school. En vraag ook waarom het niet kan. Misschien is het dan makkelijker te begrijpen.

Heel veel succes verder.

Groetjes Wilma

• orit

ik ga wel verder kijken ik heb 4 jaar gestudeert tot 1996

en anders ga ik de spw 4 doen

bedankt voor je antwoord

groetjes orit

• janneke

Hoi Orit,

Je zegt dat je tot 1996 hebt gestudeerd. Ik denk dat daar het probleem ligt. In de tussentijd is de opleiding zeer veranderd. Zo is het van 3 jarig naar 4 jarig gegaan en is er een onderscheid gemaakt tussen spw 3 (waaronder kinderopvang en buitenschoolse opvang) en spw 4 (activiteitenbegeleiding en woonbegeleiding). Hiervoor kon je gewoon de opleiding activiteitenbegeleiding doen en kon je overal terecht.

Als je spw 4 zou doen in een buitenschoolse opvang kun je simpelweg niet al je competenties halen die nodig zijn voor spw 4. Wel zou je kunnen proberen om spw 3 te doen als je erg graag op een BSO wilt werken. Misschien dat er op scholen bepaalde toetsen bestaan om te zien welke competenties je al beheerst aangezien je al een aantal jaar de opleiding hebt gevolgd.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Janneke