Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beiersbont patronen

• angelica

Hallo allemaal,

Ik heb op mijn groep een licht dementerende dame die graag met beiersbont aan de slag gaat. Nu is de stof overal verkrijgbaar alleen de patronen niet,

Heeft iemand deze patronen voor mij of heeft iemand een idee hoe ik eraan kan komen???

groetjes Angelica

• sil

hoi,

je kunt gaan kijken in verpleeghuizen. deze hebben vaak patronen liggen.

je kunt de dubbele streepjes op de stof bebruiken maar ook de enkele.

het is het mooist als je per hokje borduurt.

dan kun je beginnen met een simpele lus en deze bijv in het spiegelbeeld er tegen aan maken.

idem met golfjes (2 boven 2 onder per hokje) als je deze in het spiegelbeeld er tegen aanborduurt krijg je rondjes.

de hoeken zijn in het begin lastig maar als je goed kijkt lukt het vast.

ik heb helaas geen voorbeeld voor je, maar wens je succes.

• angelica

Hoi Sil,

Bedankt voor de tip. Zelf werk ik in een verpleeghuis maar wij hebben dus geen voorbeelden. ;-D

En die wil ik toch wel heel graag hebben. Op die manier kan mijn bezoeker zelf aan de slag en hoef ik er niet steeds bij te blijven…

Ik hoop dat er nog iemand is die patronen heeft.

groetjes Angelica

• Wilma

Hoi Angelica,

Ik heb een paar kopietjes van patronen, maar bij een handwerkwinkel zijn denk ik ook nog wel boekjes te koop met wat patronen. Heb even op internet gekeken en zag dat er nog wel een paar boekjes zijn.

Als je er niet uit kom wil ik ook wel een kopietje maken en opsturen.

Ik hoor het wel.

Groetjes Wilma

• Toos Busing

WIE KAN MIJ HELPEN ,WIL GRAAG IETS ANDERS MAKEN VAN BEIERSBONT ALS TAFELKLEEDJES.

MAAR ZONDER PATRONRN ,KAN IK NIET WERKEN.

HEEFT IEMAND NOG PATRONEN ERGENS LIGGEN.

ALVAST BEDANKT

Wilma schreef:

>

> Hoi Angelica,

> Ik heb een paar kopietjes van patronen, maar bij een

> handwerkwinkel zijn denk ik ook nog wel boekjes te koop met

> wat patronen. Heb even op internet gekeken en zag dat er nog

> wel een paar boekjes zijn.

> Als je er niet uit kom wil ik ook wel een kopietje maken en

> opsturen.

> Ik hoor het wel.

> Groetjes Wilma

• Irma

Hoi Angelica

Ik ben vrijwilligster handwerken bij een verzorgingshuis. Beiersbont patronen op internet vinden is een probleem wat ik ook heb ondervonden. Ik heb toen wat boekjes besteld online “ Beiersbont Acceron” van Henriette Beukers € 1.95 De kosten zijn niet veel, maar eerlijk gezegd de patronen vind ik ook niet zo bijzonder. Ik wil jer eventueel wel wat kopietjes doorsturen, maar het zijn patronen die je zelf wel kan verzinnen. Het advies wat sil je gaf is denk ik niet zo'n verkeerd idee. In veel verzorgingstehuizen in Nederland wordt “wellfare” gehouden door vrijwilligsters van het Rode kruis. Handwerken met oudere mensen,die overigens doorgaans liever beiersbont doen als moeilijkere dingen. Iedereen heeft zijn eigen methodes en patronen. Zelf ben ik ook steeds op zoek naar nieuwe ideeen. Succes met je zoektocht. Laat me het even weten.

groetjes Irma

• Caatje

Hai collega,

Ik heb meerdere patronen in mijn bezit en ik denk ook nog wel een boekje ervan(weet ik niet zeker wordt even zoeken.

Ik werkte hiervoor verzorgingshuis en daar hadden we er heel wat.

Om ideeen op te doen. je kunt ook heel leuk een place mat ervan maken een keuken schortje, een tasje met 2 hengsels past precies op de rollator en als je eenmaal bezig bet dan krijg je vast wel meer ideeen. Zoek je het nog dan hoor ik het wel en dan kruip ik in mijn papieren verzamelbanden en sneup ze even op voor je. het worden wel copies want ik wil de orginele zelf bewaren.

Groetjes Caatje (terug van weggeweest!)

• Ita Stegeman

Ook ik zoek patronen voor beiersbontstof om op te vrolijken.

Welke adressen zijn ze allemaal verkrijgbaar dat ik ze kan bestellen.

Met vriendelijke groeten

Ita Stegeman

• Ginger

Goedenavond Caatje,

Ik heet Ginger en ben 15 jaar oud. Voor mijn school heb ik stage gelopen bij een verzorgingstehuis en daar mocht ik tijdens het activiteitenuurtje ouderen begeleiden met handwerken. Er zijn veel oudere dames die het leuk vinden om beiersbont te borduren maar ze hebben niet zoveel patronen. Ik ben op internet gaan zoeken en ik kwam je comment tegen. Er zijn helaas niet zoveel patronen te vinden op internet. Is het misschien mogelijk dat ik ook wat patronen kan krijgen zodat ik de dames hiermee blij kan maken? Ik hoop dat het mogelijk is.

Groetjes,

Ginger

• joke

Hallo Caatje,

Op zoek naar patronen voor beiers bont om te gebruiken in het verzorgingshuis waar ik werk,kwam ik bij jouw reactie terecht.

Ik zie dat er meer mensen een verzoek aan jou doen voor patronen en hoop dat jij mij ook kunt/wilt helpen.Het tasje voor aan de rollator lijkt me bijv.een leuk item.

Ik wil wel een vergoeding betalen voor de kopieën en verzendkosten.

vriendelijke groet,Joke

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.