Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

functieschaal 40???

• janneke

Beste mede activiteitenbegeleiders,

Onlangs ben ik aangesteld als activiteitenbegeleidster op een ontmoetingscentrum voor mensen met lichte dementie die nog thuis wonen.

Op dit moment ben ik ingeschaald in schaal 35. Persoonlijk vind ik dat ik en mijn collega thuishoren in schaal 40. Naast onze “ dagelijkse” werkzaamheden als activiteitenbegeleider zijn wij ook deels verantwoordelijk voor de mantelzorg ondersteuning. Zo bieden wij niet alleen practische hulp ter ondersteuning van activiteiten in de thuissituatie maar ook verzorgen wij het spreekuur van mantelzorgers, zijn we betrokken bij de lotgenotencontact groepen en bij de lezingen. Daarnaast bevind ons ontmoetingscentrum zich buiten het verpleeghuis en kunnen wij dus niet makkelijk terugvallen op de zorg wanneer dit onverhoopt mogelijk mocht zijn. Onze verantwoordelijkheid ligt hiermee aanzienlijk hoger.

Heeft iemand hier ervaring in, of is er iemand die ook op een ontmoetingscentrum werkzaam is, laat me dan even weten in welke schaal je zit en welke werkzaamheden daarbij horen.

Ik ben zeer benieuwd en zie de reacties tegemoet.

groetjes, Janneke

• Cindy

Hallo Janneke!!

Ik ben het helemaal met je eens!

Ik zit met hetzelfde probleem, veel verantwoording en lager ingeschaalt als me collega's van o.a. de zorg.

Aan blijven geven op een functioneringsgesprek zou ik zeggen, doe ik ook, meer zou ik niet weten.

Succes ermee!

Groetjes Cindy

• annemiek

Hallo Janneke

ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en daar zitten wij in 40. Je zou je cao er op na kunnen pluisen of lid van de bond worden en kijken wat zij kunnen doen. Volgens mij hanteren ze in de ouderenzorg een ander cao

• Marion

Hoi janneke

Ik heb het eens aan de kaak gesteld op mijn vorige werk waar we tegen precies dezelfde problematiek aanliepen.

Daar werd als argument aangevoerd dat alle AB`ers enz in die schaal zitten.

Wij werden ook niet hoger ingeschaald omdat wij minder intensieve verantwoordelijkheden hebben als andere opleidingen als niveau 4 )bv Verpleegkundigen)….

Wij kregen het niet voor elkaar maar succes ermee!

Grt Marion

• marije

Kijk eens goed naar je functieomschrijving en de daarbij behorende functieschaal. Daar staan je taken als het goed is omschreven.

• janneke

Hallo Marije,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij heb je het bericht een beetje verkeerd begrepen. Het gaat om een nieuwe functie. Er is dus geen kloppende functiebeschrijving. De taken die in mijn huidige functieomschrijving staan matchen niet met hetgeen ik uitvoer.

Inmiddels heb ik hier een gesprek over gehad met personeelszaken en er is een nieuwe functiebeschrijving in de maak die hoogstwaarschijnlijk uitkomt in functieschaal 40!