Beste mede activiteitenbegeleiders,
Onlangs ben ik aangesteld als activiteitenbegeleidster op een ontmoetingscentrum voor mensen met lichte dementie die nog thuis wonen.
Op dit moment ben ik ingeschaald in schaal 35. Persoonlijk vind ik dat ik en mijn collega thuishoren in schaal 40. Naast onze “ dagelijkse” werkzaamheden als activiteitenbegeleider zijn wij ook deels verantwoordelijk voor de mantelzorg ondersteuning. Zo bieden wij niet alleen practische hulp ter ondersteuning van activiteiten in de thuissituatie maar ook verzorgen wij het spreekuur van mantelzorgers, zijn we betrokken bij de lotgenotencontact groepen en bij de lezingen. Daarnaast bevind ons ontmoetingscentrum zich buiten het verpleeghuis en kunnen wij dus niet makkelijk terugvallen op de zorg wanneer dit onverhoopt mogelijk mocht zijn. Onze verantwoordelijkheid ligt hiermee aanzienlijk hoger.
Heeft iemand hier ervaring in, of is er iemand die ook op een ontmoetingscentrum werkzaam is, laat me dan even weten in welke schaal je zit en welke werkzaamheden daarbij horen.
Ik ben zeer benieuwd en zie de reacties tegemoet.
groetjes, Janneke