Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bewegingactiviteit

• sil

wie heeft er nog goede ideeen voor bewegingsact voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel. sommige hebben geen arm/hand functie en anderen kunnen nog lopen. de groep is dus heel divers.

alvast bedankt voor het mee denken.

• tessa

Hoi,

Waarom ga je niet gymen/bewegen met een fysiotherapeut? Dit kost natuurlijk wel wat, maar als iedereen een eigen bijdrage wil betalen per keer, dan is het al een stuk goedkoper. Dit is gelijk ook een stuk veiliger want verkeerde bewegingen kunnen juist verkeerd werken,

groeten,

Tessa

• Elke

Ik zou beginnen met informeren wat ze zelf leuk vinden, wat ze vroeger hebben gedaan of tijdens hun revalidatie hebben geleerd/leuk vonden.

Verder is vrijwel alles mogelijk mits je hier en daar een leuke aanpassing verzint.

Voor jonge en voorheen (soms zéér) sportieve cleinten moet je vooraal geen truttige dingen verzinnen.

Ga dus gewoon basketballen met de korf wat lager, maak een hindernisbaan waar ze met rolstoel dingen moeten doen. Met gewichten is veel mogelijk in fitness achtige sfeer, gebuik verzwaarde ballen of juist hele grote zitballen. Laat ze een goede cd meenemen en verzorg streetdance in een rolstoel. Verder taichi en yoga, ook prima te doen uit stoel, zwemmen, touwtrekken ( kan best met 1 hand ook best vanuit een rolstoel. Coordinatieoefeningen zijn altijd goed om te trainen.

• Elke

oh ja en bewegen met de de Wii schijnt ook zéér polulair te zijn , bij jong en oud!!!

• sil

hoi elke,

bedankt voor de tips.

we bewegen id op de wii dat is erg leuk. ik ga hier mee aan de slag. heb zelf in het verleden de cursussen meer bewegen voor ouderen gedaan, maar dat is hier niet echt van toepassing, maar aerobics ed zie ik wel zitten bedankt.