Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bruiloft-cadeau

• Cindy

Hallo allemaal,

Over een maandje mag ik met een aantal bewoners (dementerende ouderen) naar de receptie toe van een bruiloft van een collega bij ons op de afdeling.

Een geweldige activiteit natuurlijk!

Nu wil ik graag iets samen met de bewoners maken om dit dan tijdens de receptie namens de bewoners aan te bieden.

Ik ben dus op zoek naar een leuk orgineel creatief idee, wat ik samen met de bewoners kan maken, om tijdens die receptie cadeau te doen.

Schilderijtjes en bloemen hebben de revu al gepasseerd.

Hopelijk krijg ik reacties waar ik mee vooruit kan!

Alvast heel hartelijk dank! Groetjes Cindy

• tessa

Hoi,

*Een groter poster met foto's, teksten en gedichten.

*een kort filmpje, als dit kan met de privacy.

*een mand met huishoudelijke spullen; stofdoek, zeem, afwasborstel, zo kan iedere bewoner wat geven. (dit kan je trouwens niet maken)

*iets met brooddeeg? (hartjes ofzo??)

*bloemstuk

*ik weet niet welk niveau de ouderen hebben maar misschien kan je met hun in gesprek gaan wat vroeger gebruikelijk was, of wat ze graag willen, misschien kom je dan op ideeen.

* een boek vol tips over het huwelijk door de mensen bedacht (ligt ook aan het niveau)

misschien dat je zo een idee krijgt, succes!

groeten,

Tessa

• Jeann

Misschien is een dekbedovertrekbeschilderen ook een leuk idee. Als dat te groot is 2 kussenslopen. Beschilderen met textielverf. of bv kleine lapjes ongebleekt katoen beschilderen/borduren/lapje erop naaien en op dekbedovertrek naaien.

Of een vlaggetjesslinger maken, vlaggetjes van papier of stof ( of allenei met een wens, kleuren, borduren enz. Kies zelf mooi bij elkaar passende kleuren en de bewoners kunnen hun creativiteit erop kwijt. Collega's kunnen hier evt ook hun wens tussen hangen.

• Gabriële

Hoi Cindy,

Je hebt ook van die grote piepschuim taartvormen. Hier kan je dan een heel leuk cadeau van maken en het is iets blijvends. Dit staat in de "Hobbyhandig nr. 140 van april 2008.

Natuurlijk kan je ook een groot tafelkleed versieren.

Een houten dienblad verven en bekleden met servetten en vullen voor een ontbijt of koffie / thee moment.

Succes er mee!

Groetjes,

Gabriële

• Gabriële

Hoi Cindy,

Je hebt ook van die grote piepschuim taartvormen. Hier kan je dan een heel leuk cadeau van maken en het is iets blijvends. Dit staat in de "Hobbyhandig nr. 140 van april 2008.

Een houten dienblad verven en bekleden met servetten en vullen voor een ontbijt of koffie / thee moment.

Succes er mee!

Groetjes,

Gabriële

• Gabriële

Hoi Cindy,

Succes er mee!

Groetjes,

Gabriële