Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ouderen en sexualiteit

• annemoon

hallo,

het is misschien een vreemde vraag maar mischien lopen we er ook allemaal wel vroe of laat tegen aan…………..afgelopen week zat ik gesprek met een vriend over mijn werk als AB-er binnen de ouderenzorg. Hij werkt in een geheel andere bedrijfstak maar kwam op een gegeven moment met de vraag “hebben de ouderen binnen het huis waar jij werkt sex?” Ja, dat al best antwoorde ik, maar… stelde hij "bij alleenstaande mannen en vrouwen hoe gaat dat dan? helpen julllie dan of komt daar een prostitue voor? wanneer een oudere behoefte heeft aan genegenheid ga je er dan even bij in bed liggen, gewoon gekleed dan wel stelde hij, om te knuffelen. Anders dan een arm om iemand heen slaan, een aai of als bij snoezelen dus.

ik heb daar eerlijk gezegd nooit zo bij stil gestaan maar t speelt de laatste dagen telkens door mijn hoofd. bij mijn weten wordt daar in het huis waar ik werk geen aandacht aan besteed of wel genegeerd. Hoe is dat bij jullie?

ik ben benieuwd naar jullie reactie, ervaringen en ideeeen.

annemoon

• Cindy

Hallo Annemoon,

Ouderen en sexualiteit blijft een moeilijk onderwerp binnen de ouderenzorg.

Zelf werk ik in een verpleeghuis voor dementerende ouderen en ik weet dat er op de afdeling naast ons een prostitue komt voor een mannelijke bewoner, zodat zijn behoeftes vervult worden. Dit zijn ‘speciale’ prostitue's die enkel en alleen werken met doelgroepen zoals ouderen, mensen met een verstandelijke beperking etc.

Dan heb je ook nog mannen die masturberen, je kunt er voor zorgen dat deze rustig hun gang kunnen gaan.

Verder heb ik hier geen ervaring mee.

Succes.

Groetjes Cindy

• margriet

Hallo Annemoon,

Beetje late reactie, maar je berichtje zette ook mij aan het denken en ben eens gaan informeren bij de zorg van onze instelling. Aan het onderwerp `sex bij ouderen` schijnt zeker aandacht geschonken te worden binnen studie-middagen. De zorg speelt hier dan ook zeker op in. Zelf vind ik ook dat dit onderwerp meer bij de zorg ligt dan bij de afdeling Activiteiten. Mocht je concluderen dat deze zorg blijft liggen binnen jullie instelling dan zou je het via hen aan kunnen kaarten. Wel heel belangrijk inderdaad.

Groeten,

Margriet.