Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

activiteiten

• Sonja

Ik ben activiteitenbegeleidster bij een verpleeghuis. Ik werk 20 uur. Ik draai 7 verenigingen en ik moet ook nog alles bij houden voor de vrijwilligers. Zoals adressen bij houden, post versturen, grote activiteiten regelen. En dat doe ik eigelijk helemaal alleen. De teamleidster werkt in een ander huis en daar heb ik eigelijk alleen contact mee via de mail. Verder geeft ze me opdrachten via de mail. Ik heb soms het gevoel dat ik helemaal overloop. Hoort dit nou allemaal bij de activiteitenbegeleiding? En dan hebben ze vaak ook nog wat te zeggen als ik iets niet op tijd klaar heb. Ligt het nu aan mij of is dit een normale gang van activiteiten begeleiden. Ik kan het me haast niet voor stellen. Wie heeft misschien goede tips voor mij?

• wanda

Hallo Sonja

Ik werk per 1maart in een verpleeghuis op een vaste afdeling.Ik werk maar 16 uur.

Als ab-er.Volgens mijn moet je even duidelijk je grens aan gaan geven aan jouw teamleidster. En misschien heeft zij dan ook een oplossing.

Activiteiten met weinig voorbereidingstijd aanbieden.

Of vrijwilligers inzetbaar maken voor je voorbereiding.

Of eventueel nadenken wat hoort er wel thuis als activiteit in de vereniging.

Omdat ik maar 16 uur werk kwam ik er ook achter dat ik activiteiten moet aanbieden met weinig voor bereidingstijd.

Hopelijk kun je hier iets mee?

Succes

groetjes wanda

• margriet

Beste Sonja,

Ik kan me voorstellen dat het echt teveel is wat er van je gevraagd wordt in 20 uur per week! De taken horen wel binnen het AB-werk (bij ons in ieder geval) maar zijn niet te realiseren in je eentje. De begeleiding die je krijgt klink ook ondermaats. Misschien is het handig allereerst een overzicht te maken van de exacte tijd die je besteedt aan al je taken door dit een tijd lang dagelijks bij te houden.(`tijdschrijven` dus), alvorens e.e.a. neer te leggen bij je leidinggevende. Zo maak je inzichtelijk waar de knelpunten zitten.

Hoop dat je eruit komt en pas op jezelf, zou ik zeggen.

Groeten,

Margriet

• Marijke

Als je het gevoel hebt dat dit teveel is, geef dat dan aan.

Je zegt dat je soms het gevoel hebt dat je helemaal overloopt.

Dat is niet goed. Je werk moet je niet te veel worden.

Geef aan bij je teamleidster dat je het zo niet vol kunt houden.

Het is voor niemand goed om te veel werk te hebben.

Misschien hou het je het even vol, maar het gaat je opbreken.

Er moet toch vast wel een oplossing te vinden zijn?

Geef je grenzen aan! Sterkte