Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

SPW/SPH nieuwe stijl??

• Elke

SPW en SPH kennen nu een nieuwe stijl:

“medewerker gehandicaptenzorg (of mw volwassenenwerk)”

kan iemand mij vertellen of deze nieuwe vorm al loopt of is komend studiejaar de 1e lichting? EN als ie al loopt: hoe zit het met boeken, worden nog veel SPW boekengebruikt of moet alles nieuw (en dus duur, niet 2e hands) aangeschaft??

• sandrav

Ik kan je vertellen dat ze in zeeland op het roc al voor het derde schooljaar gaan beginnen met de opleiding mmz. Althans ik krijg een derde jaars leerling die deze opleiding volgt. Op de hogeschool zeeland en het hoornbeeckcollege kan je nog wel de spw opleiding volgen. Op de hogeschool zeeland noemen ze het social work.

• janneke

Hoi Elke,

Ik volg zelf sinds een jaar de opleiding Sicial work aan Avans Hogeschool in Breda. Vroeger was deze opleiding,: SPH, MW en CMV. Deze hebben ze nu samengevoegd wel kies je nog steeds de afstudeerrichting van je keuze. Ik volg dus SPH. Dit houd in dat er gemeenschappelijke vakken zijn die je volgt met alle richtingen en specifieke vakken voor je eigen richting. De opleiding die jij noemt ken ik niet, ik heb er ook nog nooit iemand over horen spreken…Misschien dat je die op MBO niveau kan volgen?

groetjes Janneke