Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

doelgroep 55 jaar en ouder

• mandy

Hoi,

Ik zit in het laatste jaar van de opleiding activiteitenbegeleiding. Ik ben nu bezig met mijn eindproject en ben al grotendeels klaar, maar

ik zou graag meer informatie willen over de doelgroep 55 jaar en ouder op het internet kun je hier niet veel over vinden, dan zit je al gauw aan ouderen en dat zijn deze mensen absoluut niet.

Kan iemand mijn een goede tip geven, of misschien wat informatie geven.

Alvast bedankt!

Groetjes mandy

• anne

Hallo Mandy,

Wat wil je precies weten over de doelgroep? Acitiviteiten die worden aangeboden aan 55+ ers?

Kijk eens op de website's van bv Stichting Welzijn in de verschillende plaatsen. Veel plaatsen werken met een activiteitenaanbod voor 55+. Te denken valt aan Nordic Walking, werken met internet, bridge, jeu de boules, darten, fietstochten, fitness, etc.

groetjes, Anne.

• mary

Hoi,

misschien kun je een klein onderzoekje doen in je omgeving onder 55+ers die nog volop in het leven staan. Wat willen zij graag ondernemen als zij hulpbehoevend worden.

In principe werk je altijd vanuit de vraag van de client en als je die weet is het antwoord vaak makkelijker te vinden.

Groetjes.

• marieke

maak een enquete en stuur deze in het rond…

desnoods bij een zorg instelling bij jou in de buurt (vraag eerst wel om toestemming)