Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wii-gebruik in verpleeghuis

• loes

Wie heeft er al ervaring met het gebruik van de Wii in een verpleeghuis. En dan met name op een revalidatie afdeling.

Is dit goed te gebruiken, hoe heb je dit geintroduceerd. En welke spelletjes doe je dan?

Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar alle ervaringen die er zijn.

Wij zitten er aan te denken om er eentje aan te schaffen maar wil me eerst goed informeren over de voor en nadelen uit de praktijkervaringen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

• L.

gebruikt er nou echt niemand hier in Nederland de Wii in een verpleeghuis??/

• antje

Misschien kun je uitleggen wat wii inhoudt

• Rolf

Beste Loes,

Wij gebruiken sinds maart dit jaar de wii sports en sinds augustus ook de wii fit. Op zich wel positieve ervaringen, maar het instapniveau is voor onze clienten vaak te hoog. Vandaar dat we in samenwerking met 2 ondernemers een spelcomputer aan het ontwikkelen zijn voor ouderen. Iedere 2 weken doen we een testsessie met de ontwikkelaars waarna de spellen en de hardware beter wordt afgesteld. Eind december moet het product uit ontwikkeld zijn.

Wil je meer weten dan kun je me mailen.

Met vriendelijke groet,

Rolf van der Burgt

fysiotherapeut, verpleeghuis Wiekendael

Roosendaal

• J.Holierhoek

Beste mr. van der Burgt,

Ik ben 4e jaars student fysiotherapie in Rotterdam. Voor mijn minorproject ben ik, samen met een collega, bezig met een onderzoek betreffende de wii-fit en ouderen met een CVA in een verpleeghuis.

We zijn er nog mee bezig, maar ik ervaar een beetje hetzelfde als hetgeen u hierboven beschrijft.

Ik ben erg benieuwd over het product dat u aan het ontwikkelen bent. Eind december hopen wij klaar te zijn met het praktische gedeelte van het project, daarna moeten wij een verslag/scripte schrijven over het onderwerp.

Graag zou ik wat informatie van u ontvangen, betreffende uw product en bevindingen. Of dat wij misschien een keer kunnen komen kijken waar u precies mee bezig bent. Hopelijk komen er dingen uit die wij kunnen implementeren in ons verslag.

Ik hoop zo snel mogelijk iets van u te horen, ook als u denkt verder niets voor ons te kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Jordi Holierhoek

Michelle Fransen

• Rolf van der Burgt

Beste Michelle en Jordi,

Bel me donderdag ochtend even op 0165-586679 (fysiotherapie verpleeghuis Wiekendael, stichting Groenhuysen).

Gr. RolfJ.Holierhoek schreef:

>

> Beste mr. van der Burgt,

>

> Ik ben 4e jaars student fysiotherapie in Rotterdam. Voor mijn

> minorproject ben ik, samen met een collega, bezig met een

> onderzoek betreffende de wii-fit en ouderen met een CVA in

> een verpleeghuis.

> We zijn er nog mee bezig, maar ik ervaar een beetje hetzelfde

> als hetgeen u hierboven beschrijft.

> Ik ben erg benieuwd over het product dat u aan het

> ontwikkelen bent. Eind december hopen wij klaar te zijn met

> het praktische gedeelte van het project, daarna moeten wij

> een verslag/scripte schrijven over het onderwerp.

> Graag zou ik wat informatie van u ontvangen, betreffende uw

> product en bevindingen. Of dat wij misschien een keer kunnen

> komen kijken waar u precies mee bezig bent. Hopelijk komen er

> dingen uit die wij kunnen implementeren in ons verslag.

>

> Ik hoop zo snel mogelijk iets van u te horen, ook als u denkt

> verder niets voor ons te kunnen betekenen.

>

> Met vriendelijke groet,

>

> Jordi Holierhoek

> Michelle Fransen

• Geert Siegers

Hallo,

Ik ben werkzaam op een dagbehandeling somatiek en PG. We zijn ook van plan om misschien een WII aan te schaffen. Maar we willen eerst meer info voordat we zo'n dure investering doen. Zijn jullie al klaar met de aanpassing van jullie spelcomputer? Ik zou er graag meer over weten.

Groeten,

Geert Siegers