Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

activiteiten voor mannen

• Gina

Hallo collega's,

Er zijn al wat reacties gekomen, maar de meeste verwijzen naar site's die ik natuurlijk als ab-er al ken, er zijn vast meer collega's die werken met mannen??

Ik neem aan dat jullie toch ook niet steeds, mannenvragen en de van Meme artikelen het hele jaar door herhalen?

Ik zit echt te springen om nieuwe dingen, zoals dat met speksteen bewerken en bier proeverij en sigarenproeverij. Wie weet nog iets, hoop op reactie.

Groetjes Gina

• marieke

misschien maken van een fiets, denk aan banden plakken, ketting invetten? of het bewerken van hout. lampjes maken, eerst kap figuurzagen schilderen en dan zelf met draad en fitting ook de elektra verzorgen…

hopelijk heb je hier wat aan

mvg Marieke

• Jeanne

Ja leuk!

Ik zat ook nog te denken aan solderen.

En ik heb ooit wel eens ideetjes gehaald van internet van: http://www.kennisnet.nl/ een site met techniek vakken/onderwerpen voor een (middelbare) school. Kan je heel veel vinden, ook op andere vakken. Het staat er niet altijd hapklaar maar een beetje een ABer laat zich inspireren en ontwikkelt er zelf een leuke activiteit van. Ik denk dat mannen ook best geinteresseerd zijn in hoe bepaalde processen werken. Je kan dus een techniek activiteit maken met allerlei onderwerpen erin, en gewoon dingen maken.

Veel werk? Ja misschien in het begin wel, maar als eenmaal zoiets op de rit staat….

Verder zou je aan arbeidsmatige activiteiten kunnen denken, maar dat vind ik bij ouderen wel op het randje, die hebben hun hele leven al gewerkt. Maar goed, er zijn mannen, en ook vrouwen die dat leuk vinden. Dingen inpakken, in elkaar zetten enz. Kan via “thuiswerk” aanbieders maar dat raad ik je niet aan, erg commercieel. Er zijn bedrijven die dit professioneel aanbieden zonder je uit te melken. Ik zou informeren bij organisaties voor verst. gehandicapten/soc werkplaatsen in de buurt, waar zij hun werk vandaan halen. Van jullie hebben ze geen concurrentie te vrezen want jullie tempo zal veel en veel lager liggen.

Je kan ook bedrijven in de buurt ( kijk eens in de kaartenbak van Vrienden van jullie Huis) benaderen of je inpakwerk iod hebben. Er staat meestal een vergioedign tegenover dit werk, daarmee zou je de AB-kas kunnen spekken of een dagje uit met de werkers kunnen gaan!

• Margriet

Hallo Gina,

De mannen bij ons in `huis` komen vooral af op activiteiten als: muziek luisteren en bespreken (daar zijn cd`s voor te koop), nieuws doornemen (gespreksgroep), biljarten, kaarten (borreltje erbij) sjoelen o.i.d., koersbalspel (zeer in trek bij heren), voetbal kijken en napraten en speciale uitjes bv. old-timer museum, bierbrouwerijbezoek etc. Je kunt misschien ook films laten zien die hen aanspreken. Misschien is het ook handig als je structuur aanbrengt in je maandindeling. Dan kun je daarbinnen varieeren. Succes ermee.

Groetjes,

Margriet.

• angelica

Waarschijnlijk weet je dit al maar voor het geval dat; er zijn via MEME ( ook verkrijgbaar via Barry Emons) speciale mannenspellen verkrijgbaar zoals mannenvragen (lijkt een beetje op vragenderwijs) een spel met gereedschap en auto's etc. Echt de moeite waard om eens te kijken.

Denk ook eens aan een visclubje (wat hengels mee die je vast voor niks kan krijgen wanneer je eenbriefje ophangt in de supermarkt en hengelen maar)

als variant op bierproeven heb ik ook eens kaasproeven gedaan, viel ook erg in de smaak.

Themagesprek werkt ook goed bij mannen, wel onderwerpen kiezen waar ze iets mee hebben, oude schooltijd (scharrelen in het fietsenhok) de eerste eigen auto, werk etc.

Ik heb jarenlang een mannengroep gedraaid, als je nog meer wilt weten mail me dan even.

groetjes Angelica

• Kristal

Hoi Angelica,

De ideeën die je al gaf zijn zeker de moeite waard, ook de ideeën van anderen. Ik zal het fijn vinden als je mij nog meer ideeën kan geven om activiteiten te kunnen doen met mannen. Alvast bedankt!

Kristal