Ja leuk!
Ik zat ook nog te denken aan solderen.
En ik heb ooit wel eens ideetjes gehaald van internet van: http://www.kennisnet.nl/ een site met techniek vakken/onderwerpen voor een (middelbare) school. Kan je heel veel vinden, ook op andere vakken. Het staat er niet altijd hapklaar maar een beetje een ABer laat zich inspireren en ontwikkelt er zelf een leuke activiteit van. Ik denk dat mannen ook best geinteresseerd zijn in hoe bepaalde processen werken. Je kan dus een techniek activiteit maken met allerlei onderwerpen erin, en gewoon dingen maken.
Veel werk? Ja misschien in het begin wel, maar als eenmaal zoiets op de rit staat….
Verder zou je aan arbeidsmatige activiteiten kunnen denken, maar dat vind ik bij ouderen wel op het randje, die hebben hun hele leven al gewerkt. Maar goed, er zijn mannen, en ook vrouwen die dat leuk vinden. Dingen inpakken, in elkaar zetten enz. Kan via “thuiswerk” aanbieders maar dat raad ik je niet aan, erg commercieel. Er zijn bedrijven die dit professioneel aanbieden zonder je uit te melken. Ik zou informeren bij organisaties voor verst. gehandicapten/soc werkplaatsen in de buurt, waar zij hun werk vandaan halen. Van jullie hebben ze geen concurrentie te vrezen want jullie tempo zal veel en veel lager liggen.
Je kan ook bedrijven in de buurt ( kijk eens in de kaartenbak van Vrienden van jullie Huis) benaderen of je inpakwerk iod hebben. Er staat meestal een vergioedign tegenover dit werk, daarmee zou je de AB-kas kunnen spekken of een dagje uit met de werkers kunnen gaan!