Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sjoel vereniging

• mandy

Hoi allemaal,

Ik zit in het laatste jaar van SPW 4 activiteitenbegeleiding, en nu ben ik bezig met mijn eindproject.

en ik wil graag een sjoel vereniging gaan opstarrten, mijn vraag is of dat iemand hier ervaring mee heeft, en mijn misschien wat tips kan geven hierover.

Groetjes mandy

• Esther

Hey,

Ik heb vorig jaar stage gelopen in een verpleeghuis.

Daar hadden ze ook een sjoelclub.

Voor de mensen die niet veel kracht hadden, was er een gedeelte gemaakt waardoor de afstand wat kleiner werd en dat die mensen ook punten konden scoren.

Ook hadden we een knikkerbak.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt?

Groetjes Esther

• brenda

hoi many,

wij hebben in het verleden ook een sjoelvereniging gehad. ik werk in een verpleeghuis. wij hadden een heuze competitie met bekers in verschillende klasses in gedeeld. klasse a t/m c zodat clienten met dezelfde handicap het tegen elkaar konden opnemen.

klasse a gewone sjoelbak met 30 stenen.

klasse b voor clienten met minder kracht: een liniaal om de armkracht te vergroten of een verkleinbak voor een kortere afstand,

klasse c voor clienten met alleen nog vingermotoriek: boordstiek spannen aan de bak en dan als een elastiekje schieten.

verder minder sjoelstenen gebruiken om zo de tijd wat te drukken.

het is er leuk om te doen en de clienten genoten er ook van want ht is echt een spel van vroeger. ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes brenda

• mandy

hoi esther!

Bedankt voor de tip!!

wij hebben kleinere sjoelbakken,,waarschijnlijk zal ik deze gaan gebruiken!1

Groetjes Mandy

• mandy

hoi Brenda!

Bedankt voor de tip!

dat is zeker een idee met die klasse,, ik daar wel wat mee.

Dit zal er wel aan liggen, hoeveel mensen zich aanmelden, want als er maar 1 iemand is die minder kracht heeft kan dit waarschijnlijk al niet meer!

Maar ik zal zeker kijken of ik het kan gaan gebruiken!!

Groetjes mandy